Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Rottis77

Bildprogram till Mac

Vi skaffade en Mac för ca 1 år sedan, har bara haft PC innan. Nu är det så att jag saknar bildprogrammet som finnsr i PCn när man köper den, tycker INTE om bildprogrammet i Mac. Är det nån som vet om man kan få bildprogrammet som finns till PCn till Macen?? Sorry, men är såååå dålig på data!

• Svar på tråden Bildprogram till Mac
  • inze

Vilket bildprogram saknar du? Paint?

De flesta Macanvändare brukar vara väldigt nöjda med iPhoto om det är fotografier du vill göra något med.

• Zelmilainen

annars finns ju photoshop. d köpte vi till till vår mac. sambon har en macbook pro och jag en imac. använder det ofta, kul! kostar gissningsvis 1000:- i butik, men det funkar till 3 datorer då tror jag.

nehepp...
  • Rottis77
    inze skrev 2010-12-07 12:21:38 följande:
    Vilket bildprogram saknar du? Paint?

De flesta Macanvändare brukar vara väldigt nöjda med iPhoto om det är fotografier du vill göra något med.
    Ja, paint bla.

Jag tycker inte alls om oPhoto! Är väl lite trög.
  • Zelmilainen

gillar inte heller i photo. tycker ej man kan göra nåt typ...

nehepp...
  • Rottis77
    Zelmilainen skrev 2010-12-07 13:42:19 följande:
    gillar inte heller i photo. tycker ej man kan göra nåt typ...
    Håller helt med dig!
  • Zelmilainen

har du testat photoshop nån gång?

nehepp...
  • Rottis77
    Zelmilainen skrev 2010-12-07 14:58:26 följande:
  • Rottis77
    Zelmilainen skrev 2010-12-07 14:58:26 följande:
    är det svårt?
  • SunnyDay

Jag har haft Mac väldigt länge och saknar faktiskt också paint ibland. Till de gånger då man vill göra nåt snabbt och busenkelt som att klistra in 3 bilder och spara det som en hel bild inför en blocket-annons eller nåt... Gillar inte alls i-photo det använder jag aldrig...

Photoshop är iofs ett mkt bra program som man kan göra hur mkt som helst i, men det kräver att man lägger ner lite tid på att lära sig... Paint är ju verkligen bara att starta och köra =)

Svar på tråden Bildprogram till Mac