Om man inte förbokar platser på flyget innan avresa...
har man då möjlighet att göra det när man checkar in(charter med ving) eftersom man numera checkar in själv?
Eller hur placeras man?? Någon som vet??
har man då möjlighet att göra det när man checkar in(charter med ving) eftersom man numera checkar in själv?
Eller hur placeras man?? Någon som vet??
Sist jag checkade in på en charterresa med ving så var det inga frågor om önskad plats... (kortare resa på 5 h). Man anade dessutom att de hade ett system där de som inte hade beställt mat placerades längst bak...
Reser du med barn så får du alltid sitta bredvid barnet/barnen, reser du i sällskap så får ni platser nära varann men det kan t ex vara att du sitter bakom din kompis eller med gång mellan.
Reser man med charter så läggs seatingen ofta ett par veckor i förväg, så det brukar inte finnas möjlighet att välja säte vid incheckningen.
På apollo så hamnade jag och sambon på var sin sida om gången. Just för att vi inte hade förbokat.
Det är nog ingen fara, som så många säger så får ju föräldrar/vuxna med barn alltid sitta bredvid varandra. Kan dock bli på varsin sida om gången, vilket jag o den då 3-årige sonen fick prova på för några år sen.
Var dock inga problem alls!
Jag har förbokat platser själv en gång, men tycker nog inte att det är värt pengarna direkt, eftersom det egentligen kvittar för min del var i planet man sitter.
Men tycker man att det känns säkrare på något vis att förboka så kan det ju säkert vara värt kostnaden!
tycker det är värt att betala. Tar gärna en rad bakom nödutgången då får en av oss mer benutrymme men kan ha även barnet på samma rad. Dessutom vissa mindre plan (beroende på vart man åker men tex till canarieöarna), så vill jag sitta så att barnet ser tv skärmen bra.
självklart åker jag hellre reguljärt men vissa sträckor /resor blir betydligt enklare och även billigare med charter..