• Melly

Jag är en mänsklig napp, hur bör jag agera?

Jag har aldrig gillat det där uttrycket "mänsklig napp" Eftersom att som jag ser det så är det mammas bröst som är originalet medans nappen är ett subsitut för mamma bröst. Och jag ser det oxå som självklart och naturligt att en liten bebis på 3 mån behöver amma ofta dygnet runt inte bara för maten utan lika mycket för närhet och trygghet,

Alltså det spelar ingen roll om din bebis är hungrig eller inte när hon vill amma. Hon skulle inte amma om hon inte behövde det. Kan vara både mat och närhet som hon behöver som sagt

Jag fattar att det inte är så kul att tänka på sig själv som en mänsklig napp. Men att om du istället försöker tänka att det är helt normalt att din bebis behöver amma ofta för att känna närhet och trygghet och må bra så är det kanske lättare? Kan du försöka att hitta en sovställning som känns bekväm så underlättar det mycket om man samsover medans man nattammar. Är ju sååå jobbigt om man måste gå upp ifrån sängen varje gång

Jag tycker inte att du biter dig i svansen utan att det som jag tycker är att du tillfredställer din bebis behov utav närhet och trygghet och det är bara bra för henne. Desutom så kan hon mycket väl behöva amma för maten oxå när hon är så liten.

• Melly

Sen så kan du inte vänja henne med att behöva dig. Det är helt naturligt att en liten bebis behöver ha sin mamma  nära i princip dygnet runt och det är inget som vi vänjer dom med utan det är så dom är när dom föds

Svar på tråden Jag är en mänsklig napp, hur bör jag agera?