Är abort okej även när en kvinna varit slarvig?
Så du menar att du allvarligt jämför en kvinnas/mammas roll med försörjning/föda/uppfoistra med mannens underhåll som är endast 1273 kr/mån??
Så du menar att du allvarligt jämför en kvinnas/mammas roll med försörjning/föda/uppfoistra med mannens underhåll som är endast 1273 kr/mån??
Jag anser att abort är okej oavsett om kvinnan har varit slarvig eller inte...
Det är för det första inte så jäkla kul att genomgå (har gjort det själv), visst kanske inte alla tycker lika, men de flesta jag pratat med, och även läst om här inne har tyckt att aborten varit jobbig, rent psykiskt men även psykiskt.. så om hon är slarvig en gång och gör abort, tror jag att det är många som inte är det fler gånger....
Tror de flesta är medvetna om att man blir gravid om man har oskyddat sex, men det är i kvinnans kropp barnet ska befinna sig i 9 månader... Tror att ingen mår bra av att vara gravid om man inte vill det...
Sen kan man ju prata om de där med pappans underhåll som jag tycker kan ändras lite så han verkligen inte måste, känner nämligen en kille som fick ett samtal som fått barn och att det kunde vara hans, då anser inte jag att han ska betala underhåll... Nu var det inte hans barn som tur för hans skull då han inte vill ha barn :) Men det var inte frågan här :)