Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hittar inte gruppen på FB sökte men....hur hittade ni andra den?

• Anonym (hmm)

Jag har en almenacka på väggen där jag skriver ner allt, tittar på den flera gånger om dagen.
    Har försökt med alla möjliga små/stora almenacksböcker, köper flera per år, börjar alltid med att skriva upp födelsedagar och barnlediga helger.
    Sen kan det bli lite skrivet under januari (så länge boken är ny är det kul) sen blir det inget mer.
    Just nu har jag två fickkalendrar i olika storlek och 4 väggalmenackor varav jag använder 1
    Hinner säkert köpa nån mer innan året är slut hehe

• Anonym (hmm)
    baxtalo skrev 2010-12-12 17:14:04 följande:
    är det fler än jag som har problem med humörsvängningar, impulskontroll så att ni kan hamna i bråk med okända etc??? Har även problem med att klara nära relationer, tröttnar och blir intresserad av andra =( trots att jag verkligen vill vara med min partner...så ställer jag till med massa oreda i relationen.
    Samma här, är helt hopplös när det gäller relationer, lär nog vara singel resten av livet
  • Anonym (hmm)
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-12-15 09:32:49 följande:
    Hej! Ramlade in i den här tråden av en tillfällighet! Det finns en bläckpenna som går att sudda! Kolla i bok och pappershandeln efter "Korsordspenna".
    Det finns en bra almanacka för barn som heter Idag-boken, Finns i stora och litet utförande, A4 och eeh... heter det A5? Almenackan har en färg för varje dag och man kan köpa till det man tycker verka viktiga och vettiga tillbehör. Nästan som en Filofax.
    www.hattenforlag.se/index.asp?mainId=104&prod...
    Jösses vilka priser! Förvånad
  • Anonym (hmm)
    strulmaja skrev 2010-12-16 09:57:15 följande:
    Jag provade idag. Skulle klä dottern inför dagis, något som verkligen testar tålamodet. Så, jag klädde henne med 1-2 plagg i taget, sen gick jag iväg, gjorde kaffe, sen tillbaka och klädde henne ytterligare med ett plagg. Allt som allt tog väl inte mer än kanske 10 min men det funkade! visserligen hade jag tillräckligt med tid på mig att utföra detta idag, värre är det de dagar jag råkat försova oss men jag tror att försöka se till att man har tid för små avbrott då och då är a och o om denna grej ska funka.
    Att försöka följa de förslaget han hade är nog A och O. Har inte provat själv än, blir handlingsförlamas när det är nått jag ska göra eller prova, det enda jag kan ha som morot är att sitta vid datorn, men här fastnar jag ju och sitter redan alldeles för mycket vid datorn, vet inte riktigt vad jag annars ska hitta på.
  • Anonym (hmm)

klarar inte heller av gnyende hundar eller tokjamande katter, blir galen av sånt, har nu en liten hund som aldrig gnäller eller skäller förutom nått litet skall om hon hör någon i trappen, jag blir tokig när hon skäller åt nått sånt och hutar henne varje gång, men nog fasen fortsätter hon med det :-S

• Anonym (hmm)
    Samarkand skrev 2011-01-07 10:56:16 följande:
    Anonym (hmm):  Vilda gör detsamma här, dvs jamar. Man skäms verkligen för att man galen på dem, för man älskar ju dem och de kan ju inte hjälpa att de är djur o vi är överkänsliga.
    Funderar på att gå tillbaka till akvarium igen... (alltså jag tänker inte avliva Vilda för det) men för akvarium är väldigt rogivande och glädjande även om det är tokmkt jobb med det..  :)
    Har alltid velat ha ett akvarium, men inte jobbet att göra rent dom
    Klart jag tycker om min lilla voffse, och jag får också otroligt dåligt samvete när jag är som jag är mot henne.
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen