ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Harlow skrev 2010-12-07 23:27:30 följande:
Ja, jag säger då det.Jag känner igen mig så mycket i det mesta som skrivs, så jag vet inte vad jag ska börja med att ta som exempel.
Men det här med tjejer och främst tjejer i grupp, det är ett bra exempel. Det där om att inte gå ihop med superkvinnliga tjejer, precis det upplever jag. Jag känner mig manhaftig när jag hamnar i sällskap med sådana tjejer, detta trots att jag vid en första anblick ser just superkvinnlig ut. Men det är andra saker som gör det, till exempel så kan jag komma med två omaka strumpor på mig, eller kanske en med ett hål på hälen, och kläder som egentligen inte helt matchar, har noll koll på fina märken och trender, håret är bara slarvigt uppsatt i en svans o.s.v. Det är detaljer som dessa som gör att jag känner mig okvinnlig och lite utanför tror jag. Jag har heller inget intresse av att diskutera ovan nämnda saker, typ märkeskläder eller hur lång kö det var till Madonna-kollektionen på H&M (aldrig i livet att jag skulle köa själv) o.s.v. Nu var det iofs Lanvin på H&M just nu, men det vet jag enbart för att min syrra jobbar där.
(Hur gör du en sån där turkos? smiley förresten?) Jag känner mig också manhaftig ihop med sådana tjejer. Ingen som helst koll på trender eller mode, jag har inte ens någon speciell stil utan klär mig mest i sådant jag tycker är bekvämt och snyggt. Om det sen följer modet skiter jag i. Jag har dock upptäckt att jag är ca 1-2 år efter vad som anses trendigt. Det var som var populärt för 2 år sedan, som jag då tyckte var skitfult, klär jag mig i idag. Jag har inte intresse av att fixa med hår och smink. Jag kan tycka det är kul ibland men så var det det här med tålamodet. Jag har inte tålamod att stå och greja med håret i två timmar. Tack gode gud för mössan, säger jag bara.

Boken ÄR super!