ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Innan jag fick körkort hade jag en moped. Vet inte hur många ggr jag körde omkull med den. En gång orsakade jag en liten bilolycka genom att göra en U-sväng. Jag smet från platsen och körde direkt hem och vad står på uppfarten om inte bilen som hamnade i diket p.g.a mig. Det visade sig vara en vän till pappa som hade kört bilen och han hade tydligen sett att det var jag, oops
En annan gång blev jag bländad av solen precis innan jag skulle svänga höger men svängde för tidigt och körde rakt in i en stenmur. Jag klarade mig med bara något skrapsår men mopeden vart rätt illa tilltygad. "Problemet" (för det är ett problem på sätt och vis) är att jag alltid varit helt orädd. Orädd och nyfiken. För mig fanns ingen tvekan om att inte ta körkort, jag älskade ju höga farter. När jag väl fått körkortet i handen och lånade morsans bil till skolan var det en enormt skön känsla... frihet... och jag var inte det minsta rädd. Tvärtom.
Skämmigt. Jag upprepar frågan, då ingen verkar ha svarat på den, är det någon som haft problem med att få köra bil efter att ni fått er diagnos? Att ni måste visa intyg eller liknande? Bara får köra om man tar sin medicin?