Anonym (pannkakan) skrev 2011-06-03 15:53:13 följande:

Hehe! Ja, du, det ser stört ut, men det är strategin jag utvecklade, för att få åtminstone ett rum klart.
När det kommer till saker....herregud vad jag kan samla, men jag flyttade 3 ggr på 6 månader. Det var bra för mig, jag tog hjälp och bara gjorde mig av med saker. Släppte taget och skänkte bort hur mycket som helst. Egentligen kunde jag ju sålt massor...men jag blir trött av bara tanken. Alldeles för många moment. Så jag skänkte.
Jag är i enormt behov av rena ytor. Inga saker som stör, som ligger framme som inte fyller en särskild funktion. In i skåp, bort så att jag inte ser det. Minsta sak framme på diskbänken så känns det lite som om jag har alla skåpsluckor öppna i köket samtidigt, det blir intryck som jag inte kan hantera riktigt. Jag måste ha det väldigt avskalat hemma, lugna färger, lite saker...funkar inte annars. Känns som om jag inte kan tänka alls då. Skulle kunna likställa känslan med 12 timmar i ett köpcenter på löningsdagen. För mycket intryck...rörigt. (om ni fattar vad jag menar?!)
Jag är sjukskriven, men har barnen så mycket jag behöver på förskola och fritids. Mycket av min tid då går åt till att få iordning hemma, när barnen är borta, så att jag ska kunna fungera när dom kommer hem. Kan omöjligt laga mat om inte det är helt rent och städat i köket. Och varje dag efter att jag lämnat barnen så ser hemmet ut som en katastrof. Never ending story. Det bara går runt och runt och runt.
Jag hatar att flytta, flyttade när dottern var 5 månader, då gick bilen sönder, det var flytten from hell... Flyttade nu 20 dec och ni kommer inte tro detta, men då lägger lastbilen av, där står vi med fullpacka lastbil och får inte ens upp liften, förlorade 4 timmar ljus och 4 timmar är ganska mkt mitt i vintern, fick betala starthjälp och ja de blev panik, vi bara kastade ur allt, in med nytt osv, skräp, saker allt.
OCH det är en del av det kaoset vi fortfarande bor med då. Önskar jag hade pengar att hyra en container och bara kasta.
jag trivs med öppna ytor, var sak har sin plats osv. Har röjt våra sovrum, så vi iaf har dom i hyfsat skick. Nu har jag lust att köpa en sopsäckar och bara fylla och ställa i typ skjulet utanför och köra det till tippen när möjlighet fås. Just nu är jag sjuk och av nån konstig anledning får ja med panik av röran när jag är sjuk, vill bara få bort allt.
Röjer också köket här varje gång jag skall laga mat, pallar inte ha diskbänken full med prylar då. Köpte en diskmaskin i höstas och alltså den är guld värd i mitt liv, bara det att den inte får plats i köket, skåpen sitter 3 cm för långt ner, så den står på tvättmaskinen, vilket i sin tur gör att torktumlaren jag köpt inte får plats där inne utan kommer få stå i kaos rummet där uppe, med ventilation ut på vinden, men det skiter jag i, bara jag kan torka sängkläder och handdukar i den vintertid så är jag nöjd!
Jag köpte böcker om feng shui, har läst alla och jag skulle vilja ha det så, inget onödig, inget som drar energi, öppna ytor, lättstädat, det är mitt mål att någon dag få ihop det så.