HäckHäxan skrev 2014-09-09 18:57:59 följande:
Min pappa är lite likadan. Trots att han ironiskt nog jobbar med människor som har olika diagnoser eller är psykiskt sjuka. Han kan säga riktigt hånfulla saker om patienterna apropå deras diagnoser och inte koppla att han faktiskt då också pratar illa om mig.
Han har alltid tyckt att jag varit jobbig, att det alltid varit något problem med mig och att mamma pjoskat(vilket hon inte har) med mig. Han säger att det inte stämmer, men jag har alltid känt att han skämts lite över mitt sätt att vara och önskar att jag(med hans ord) "bara kunde vara normal och bita ihop".
När det blev tal om diagnostisering viftade han bara bort det och sa att det var bara jag som var jobbig som vanligt och att han minsann vet vad han talar om eftersom han jobbar på rättspsyk.. Jag var absolut inte som hans patienter. När jag dessutom fick två diagnoser och misstänks för en till....
Han har också alltid vägrat att anpassa sig lite efter mina begränsningar. Jag har exempelvis talat om för honom att man inte kan prata svävande till mig, jag misstolkar lätt då, men han tänker då inte underlätta för mig. Det är bara att bita ihop.
Vi är inte jättebra vänner direkt, men allt bottnar inte i det här ändå.