• Linnea och Hillevi

D dropparna är farliga och cancerframkallande !!!

blir så jävla förbannad!!! läste nu i innehållsförteckningen på ACO D droppar och såg vad det är för skit som vi ger våra barn... står "hjälpämnen" som bla . är butylhydroxianisol.  Rynkar på näsan

Detta ämnet kan ha en rad olika negativa biverkningar, bla. är det cancerframkallande...

·

Livsmedelstillsatserna E 320 (Butylhydroxianisol, BHA) och E 321 (Butylhydroxitoulen,

BHT) är syntetiska antioxidanter, som kan framkalla allergiska reaktioner. De har

bedömts vara potentiellt cancerframkallande eller är inte klassificerbara (enligt WHO:s

internationella center för cancerforskning IARC) och de misstänks kunna orsaka skador

på immunförsvaret, endokrina störningar och hyperaktivitet.

E320: BUTYLHYDROXIANISOL (BHA) 
    leversk
    Lung- mag- och äggstockstumörer.
    Lagras i kroppsvävnader.
    Kronisk urticaria - utslag som kliar och svider.
    Konjunktivit (ögoninfektion).
    Huvudvärk.
    Hudblåsor.
    Hals- och bröstsmärtor.
    Skapar patologiska förändringar i hjärnan och ökar aggressionsmönstren.
    Fortplantningssvårigheter.
    Fosterskador.
    Dermatit
    Cancer.
    Astma.
    Blodförändring.

Läs tex mer

http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/am/567/567668/567668sv.pdf

http://hem.passagen.se/enummer/enr03.html

http://www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/tillsatser/5mytertillsats.html

Blir såååå jävla less på vad läkemedlesföretagen vill lura i våra små älskade barn och sjukvårdspersonal o naiva barnmorskor som är blåögda............

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-08 00:24
    och ja... hellre benskörhet pga. d vitaminbrist än att drabbas av cancer....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-17 15:22
    YEEEEEEEEES!

D-DROPPAR UTAN CANCERFRAMKALLANDE ÄMNEN FINNS PÅ MARKNADEN *LYCKLIG*

--- DISNEY D-DROPPAR ---

LÄNK; www.lifebutiken.se/life/produkter/Barn3/Disney_D-droppar.ecp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-17 15:23
    ************** YEEEEEEEEES! ************

D-DROPPAR UTAN CANCERFRAMKALLANDE ÄMNEN FINNS PÅ MARKNADEN *LYCKLIG*

--- DISNEY D-DROPPAR ---

LÄNK; www.lifebutiken.se/life/produkter/Barn3/Disney_D-droppar.ecp

• Svar på tråden D dropparna är farliga och cancerframkallande !!!
  • Charmeuse

Jösses! Vad ska det ämnet vara bra för i dropparna då? Vad less man blir på sånt här...

• krian87

Då behöver jag ju inte ha skuldkänslor för att jag glömmer dem hela tiden =)

• kakmamman

Nä nu har du varit inne på fel sida skulle jag säga..
    Allt beror på hur man ser det och i vilka mängder det är..

Du kanske skulle kolla upp vad kläder innehåller (speciellt på en HIGH NATURE EKOLOGISK sida) då vill man gå naken för resten av livet..men det är så små doser av allt... så det är ingen risk.

Man föredrar en litenliten gnutta "gift" framför d-vitaminbrist..

ALLT mina vänner, e farligt i det här landet, beroende på vem som skriver och vad dom vill nå ut med!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Linnea och Hillevi
    kakmamman skrev 2010-12-08 00:30:10 följande:
    Nä nu har du varit inne på fel sida skulle jag säga..
    Allt beror på hur man ser det och i vilka mängder det är..

Du kanske skulle kolla upp vad kläder innehåller (speciellt på en HIGH NATURE EKOLOGISK sida) då vill man gå naken för resten av livet..men det är så små doser av allt... så det är ingen risk.

Man föredrar en litenliten gnutta "gift" framför d-vitaminbrist..

ALLT mina vänner, e farligt i det här landet, beroende på vem som skriver och vad dom vill nå ut med!
    en liten gnutta kanske är en ganska stor gnutta för ett litet barn... ang det med kläder så finns det ju en anledning till varför man ska tvätta de nya kläderna innan man sätter på barnen dessa...
  • kakmamman
    Linnea och Hillevi skrev 2010-12-08 00:33:03 följande:
    en liten gnutta kanske är en ganska stor gnutta för ett litet barn... ang det med kläder så finns det ju en anledning till varför man ska tvätta de nya kläderna innan man sätter på barnen dessa...
    i know i konw.. Men om du frågar någon som bara köper ekologiska kläder så kommer du få höra en annan version ;)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman

du får gärna berätta vart du hittat den där infon..
    e nyfiken på vem som skrivit det Solig

• Linnea och Hillevi
    kakmamman skrev 2010-12-08 00:34:24 följande:
    i know i konw.. Men om du frågar någon som bara köper ekologiska kläder så kommer du få höra en annan version ;)
    jag skulle helst bara köpa eko men tycker det är rätt dyrt.. men de är en annan historia

länkar finns 3 stycken i TS..

www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/doc...

hem.passagen.se/enummer/enr03.html

www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/till...

annar är det bara o googla på ämnet Butylhydroxianisol och sedan tex "cancer "eller "farligt" så dyker det upp en rad sidor med info.
  • Parenthood

Det där låter ju inge bra.

• Linnea och Hillevi
    Parenthood skrev 2010-12-08 00:42:31 följande:
    Det där låter ju inge bra.
    Nej visst gör det inte... Rynkar på näsan
Svar på tråden D dropparna är farliga och cancerframkallande !!!