Köper ni märkeskläder? I så fall, varför?
Jag köper de som jag tycker är fint, oftast. Och då kan det bli både POP HM Lindex etc. Oftast när jag köper plagg som är dyrare så är det också för att andrahandsvärdet är bättre på märkes kläder. Mexx är dyra men dålig andrahandsmarknad så där köper jag rätt så lite för de är dyra tycker jag och synd om man inte får något när man säljer. Köper mycket begagnat både märkes och icke märkes kläder. Får oftast tillbaka pengarna för de begagnade märkeskläderna. Så oftast så kan hjärnan styra mina inköp = köper kanske lite "fulare" märkeskläder som kan säljas vidare än andra som måste slängas....inte alltid så smart har jag märkt för det är roligare att det är jättefina kläder än ok kläder istället för att man inte "förlorar" så mycket pengar. Har börjat tänka om då dottern blivit större och det händer att kläderna blir förstörda på dagis och då går inte äns märkeskläderna att sälja, då är det skönt att det är typ HM. När det gäller funktionsplagg så lägger jag mer pengar på dessa pga att de kräver mer kvalite...läser ofta typ Råd och Rön för att se deras tester. POP är även bra om man vill reklamera en vara....aldrig problem om något plagg blivit förstört...skönt....men har på tok för ofta fått reklamera deras plagg trotts att de är dyra. Har ingen större erfarenhet av att HMs kläder krymper eller blir fula efter tvätt men Lindex och POP tycker jag är lite sämre, säkert också olika beroende på plagg. Pop har ju mycket färg på kläderna och de tycker jag bleks fort.