Inlägg från: Lenora |Visa alla inlägg
  • Lenora

Köper ni märkeskläder? I så fall, varför?

Kikade på de klädmärken du tog upp och ingen av dem verkar så där jätteextrema i mina ögon, jag hade gärna köpt något från dem. Gillade stilen på Villervalla kläderna och inte orimligt dyrt heller. Sedan köper jag också superbilliga plagg på rea och från billiga affärer men får också ärva mycket fint från de andra mammornas barn.

Hemma tomtar vi runt i enkla myskläder men går vi ut och särskilt till barnkalas är det kul med något lite mer speciellt. 

Däremot skulle jag inte köpa armanijackan till min 2 åring som jag älskade när jag såg den då prislappen låg på över 3000kr...

• Lenora

Nu kanske jag är lite kontroversiell men Villervalla, PoP och Meandi är väl inte så där överdrivet "skrytiga" eller dyra märken? De verkar ha bra kvalitet och snygga stilar utan att ha alltför högt pris. Vettiga kläder helt enkelt.

Inget fel på att köpa billigare kläder heller eller att mixa som vi gör men "märkeskläder" för mig handlar om Armani, Christian Dior, Jasper Conran etc.

Men jag kanske har blivit lite tokig då jag bott utomlands ett tag? 

• Lenora
    Astarte skrev 2010-12-10 21:41:30 följande:
    Jo, Polarn och pyret är så klart ett märke = märkesplagg. Enkelt!
    Ja, och Lindex och H&M är märken de också. Men varken PoP eller H&M är väl så där direkt prestigefulla märken...eller? Jag skulle lägga märka till det om ett barn i mammagruppen hade en Armanitröja men PoP eller H&M skulle jag inte ens reflektera över.

Om någon skulle säga att de köpte "märkeskläder" till sitt barn skulle jag anta att de pratade om TH, Jasper Conran, Dior, Armani eller liknande, inte PoP.

Men som sagt, jag kan ha blivit lite tokig då jag bott utomlands ett tag. 
  • Lenora
    3 härliga killar skrev 2010-12-11 13:13:34 följande:
    lugna ner er nu!spelar roll?!nä!alla tycker olika.Polarn o pyret är enligt de flesta "lite finare" kläder än dessa vanliga hm,kappahl m.m.Det kostar mer o är av mkt bra kvalitet helt enkelt.
    Vem börjar dra in designers?
    visst vi har ralph lauren o tommy hilfiger i garderoberna till killarna oxå men jag trodde vi pratade om vanliga märkeskläder....
    Det kan nog ha varit mitt fel att diskutionen drog iväg om att handla om vad definitionen av "märkeskläder" och "designerkläder" är.

Jag menade bara att jag inte ens skulle märka om ett annat barn hade på sig Lindex eller PoP, inget jag skulle ens tänka på. Däremot lägger jag märke till det om ett barn har på sig det ni kallar "designerkläder", men det är inte så att jag tycker att det är fel eller rätt det heller. Det finns mycket snyggt i alla möjliga prisklasser.
  • Lenora
    Mamma till viljestark dotter skrev 2010-12-14 11:25:07 följande:
    Men att köpa t ex långkalsonger från pop, som inte ens syns?! Då kvittar det väl om det är av nåt "lågprismärke" som tvättas ur snabbare?
    Nu var det många år sedan jag köpte långkalsonger men är det egentligen bättre med de designerkalsonger i roliga färger som jag har köpt åt min man i julklapp? Det är inte så att någon kommer att se dem förutom jag (får vi väl hoppas!!!) men jag tyckte att de såg mysiga och roliga ut.
Svar på tråden Köper ni märkeskläder? I så fall, varför?