Inlägg från: Filoso Fisken |Visa alla inlägg
  • Filoso Fisken

Köper ni märkeskläder? I så fall, varför?

Nu har inte jag barn, och jag tycker Lindex och Kaxs(kappahl) har underbart fina barnkläder - så förmodligen kommer det vara där jag köper mina knoddars kläder i framtiden. Dock så ÄLSKAR jag villervalla, småfolk, kameleont design etc. mycket för att de är så färgglada och inte så könsstereotypiska. Så jag kommer nog vara lite sugen på såna kläder också till mina ungar!

Fast jag tycker det tar emot lite att köpa en tröja för 200-300 spänn till ett litet barn som skitar ner sig och växer så det knakar. Så jag har ändå liiiite svårt att förstå hur man kan bränna så mycket pengar på barnkläder. ÄVEN om man har bra med pengar... borde man inte hellre lägga det på något annat? Sparkonto till barnet t.ex.? Ok, några enstaka plagg.
    Men det är lite konstigt prioriterat att enbart köpa molo/småfolk/polarn&pyret tycker jag.

• Filoso Fisken

Sol10 - Nej, det behöver det inte göra. Men sparkontot hade kunnat bli saftigare Eller så hade man kunnat använda det till något annat... resor, spara inför oförutsedda händelser, hitta på roliga saker o.s.v.

• Filoso Fisken

Jag tycker också att barnkläder är skitkul... och jag har inte ens barn än. Haha!
    Småfolk, molo, katvig och liknande har urfina grejer. Men även om jag hade haft pengarna till det, så vet jag inte hur bra det hade känts att bränna tusenlappar på något som blir nerskitat/urtvättat/urväxt på så kort tid. Och som barnet inte bryr sig ett skvatt om. Det hade känts bättre att lägga dem otaliga tusenlappar på ett sparkonto till ungen istället. Eller på att göra en rolig resa tillsammans. Och låta ungen gå i Kaxs á la Kappahl (som förövrigt har tokfina kläder dem med).. för barnet är nog precis lika glatt i Kaxs som i Småfolk.

Förstår ni hur jag menar?

• Filoso Fisken

..Men alla gör vi som vi vill. Jag kommer med all säkerhet att shoppa några enstaka dyrare plagg till mina framtida knoddisar - för att det finns så sjukt fina! Men alltid? Nä.

Svar på tråden Köper ni märkeskläder? I så fall, varför?