Inlägg från: Trevlig eftermiddag |Visa alla inlägg
  • Trevlig eftermiddag

Köper ni märkeskläder? I så fall, varför?

Ja jag köper pop kläder för att jag vet att det står emot väta mycket bättre än andra märken, så varför skulle inte mitt barn vara lika torr på dagarna som leker mer i snön än jag, jag kan köpa billiga vantar på ica för 10 spänn, oc de håller värmen, kanske inte blötan, men ja jag lägger mer pengar på min son för jag vet att han har mer behov av det.

• Trevlig eftermiddag
    L E A skrev 2010-12-08 23:34:25 följande:

Här hemma har vi alltid varit stora fans av benetton. Köper det gärna till båda barnen. Är så glad att dom till vår lilla butik här i stan börjat ta hem i små storlekar.
    Kläderna är av toppen kvalité! Jag älskar sen färgstarka kläder och kläder som mitt barn blir lite unik i. Det är inte kul o komma till dagis och där sitter 5 pojkar med samma cars t-shirt på sig eller 10 flickor med kitty tröjor.

Till lillen handlar jag dessutom mycket villervalla tycker det är toppen kläder. Pops ytterkläder tummar vi upp för!

På Lindex handlar jag basplagg till barnen, strumpor, kalsonger, pyamas, långkalsonger och sånt.

Man behöver inte tvätta ytterplagg så hårt, och speciellt inte med sköljmedel, för det förstör kläderna mer än du tror,regnskyddet försvinner och du tar bort vätskyddet från kläderna med sköljmedel
  • Trevlig eftermiddag
    Filoso Fisken skrev 2010-12-12 13:57:41 följande:
    Nu har inte jag barn, och jag tycker Lindex och Kaxs(kappahl) har underbart fina barnkläder - så förmodligen kommer det vara där jag köper mina knoddars kläder i framtiden. Dock så ÄLSKAR jag villervalla, småfolk, kameleont design etc. mycket för att de är så färgglada och inte så könsstereotypiska. Så jag kommer nog vara lite sugen på såna kläder också till mina ungar!

Fast jag tycker det tar emot lite att köpa en tröja för 200-300 spänn till ett litet barn som skitar ner sig och växer så det knakar. Så jag har ändå liiiite svårt att förstå hur man kan bränna så mycket pengar på barnkläder. ÄVEN om man har bra med pengar... borde man inte hellre lägga det på något annat? Sparkonto till barnet t.ex.? Ok, några enstaka plagg.
    Men det är lite konstigt prioriterat att enbart köpa molo/småfolk/polarn&pyret tycker jag.
    jag tycker man ska satsa på kläder och vad det har för syfte när barnen börjat på dagis, man behöver inte köpa värsta dyrgripen men jag tycker nog att man ska köpa så att de kan hålla sig varma under vintern iallfall och inte bli blöta så fort. Det har iallafall jag gjort. Och ja jag tycker dock att märkes håller sig bättre än vad City Gross eller HM har att erbjuda. 
  • Trevlig eftermiddag
    kentafinell skrev 2010-12-13 14:47:45 följande:
    Varför haka upp sig på vilket märke det är? En snygg tröja är väl lika snygg om den kostar 50 eller 250 kr? Och har man gott om pengar kanske man vill ge sitt barn fina kläder. Nu menar jag inte att det inte finns fina kläder på HM för det gör det oxå, men utbudet blir ju större om man inte kollar på prislappen.
    jo jo men om man nu köpt kläder till barn ett antal år vet man nog vad som är kvalitet och inte kvalitet.
  • Trevlig eftermiddag
    Lenora skrev 2010-12-15 22:29:08 följande:
    Nu var det många år sedan jag köpte långkalsonger men är det egentligen bättre med de designerkalsonger i roliga färger som jag har köpt åt min man i julklapp? Det är inte så att någon kommer att se dem förutom jag (får vi väl hoppas!!!) men jag tyckte att de såg mysiga och roliga ut.
    det är stor skillnad att köpa till dem små snopparna än till dem stora snopparna 
Svar på tråden Köper ni märkeskläder? I så fall, varför?