nyss fått hypertyreos - kan ej bli gravid
Hej tjejer!
Lino85 har svarat mig i en annan tråd och bjöd in mig hit, så jag klipper in ett av mina inlägg så ni får lite bakgrundsinfo ;)
Hur mår ni andra?
Vi har dock inte kommit igång med fert.utredning än, jag skulle ringa igen efter semestrarna och få tid i aug/sep. Jag sökte till VC i veckan p.g.a. dessa symtom och fick träffa en underläkare:
Trött på morgonen - olikt mig
Hjärtklappning o hög puls
Ned i vikt
Lös i magen typ varannan dag
Nervös o orolig
Humörsvängningar
Gråter för ingenting
Tappat ganska mycket hår
Min moster och mormor har hypotyreos, så vi har sköldkörtelsjukdomar i släkten.
Läkaren verkade tro att det var stressrelaterat, men tog proverna för att utesluta vajsing med sköldkörteln.
Igår ringde hon och meddelade att "värdena var förändrade", men hon sa varken upp eller ner, men utifrån symtomen så tänker jag hyper. Jag fick lämna kompletterande prover igår, jag vet inte exakt vad, men hon skulle även kolla lite kvinnliga hormoner. Hon ska ringa i nästa vecka.
Därmed vet jag inte när/om jag ska träffa endokrinläkare.
Min mens är försenad och det är den aldrig, så jag kan vara gravid... Jag vågar inte ta ett test, för nu känns det bara hemskt alltihop. Risken för missfall är väl skyhög och oavsett så verkar det ju inte vara den optimala miljön för ett foster.
Läkaren skrev remiss till kurator/psykolog också och det känns skönt.
I nuläget är jag helt förstörd över detta, fan, jag pallar inte ännu mer väntan.... Men det viktigaste är ju att jag blir frisk. Lite jobbigt att det är semestertid bara... Och att ännu fler par lär gå om oss medan vi inte ens får försöka!
Vad skönt det måste kännas för dig att ha den största delen bakom dig! :) Skönt att det gick såpass fort också.
Tack för all info! :) Jag ska nog klippa in mina inlägg i eran tråd, så att de andra får bakgrundsinfo ;)