Inlägg från: Höösten |Visa alla inlägg
  • Höösten

BVC-gruppen Lerum

Hej alla!
    Har missat information om återträffen som ni hade, men har ju hittat hit i alla fall!
    Jag och Tobias fick en liten William den 31 aug så vi var inte med på sista träffen i föräldragruppen på MVC. Han är en pigg och glad liten kille!
    Jag blev moster för första gången i mitten av oktober så det är fullt med bebisar just nu, bajsprat med syrran var och varannan dag .  

Kul med snö, men lite svårt att gå ut med vagnen tycker jag! Gick ut på betydligt fler promenader i september och oktober! Men motion får man om man drar vagnen i snön, det måste ju sägas. 

//Jennie Hööst  

• Höösten

Det verkar vara många småkillar i gruppen! Var det nån som fick en tjej?
    Själv känner jag flera andra som har fått bebisar i år och övervägande killar. Konstigt! Går väl i cykler det där kanske....
    William är också mycket fascinerad av tvn. Antar att det är färgerna och rörelserna som lockar.
    /Jennie

• Höösten

Hej!
    Är bvc träffen i samma rum som vi hade mvc-gruppen? D v s konferensrummet? 
    Ska bli kul att träffa er alla och era bebisar!

/Jennie  

• Höösten

Hej!
    William (och jag) har sovit väldigt dåligt inatt så nu när han äntligen har somnat en stund tänkte jag passa på att göra detsamma så tyvärr kommer vi inte på promenaden idag.
    Hoppas vi ses nästa gång!

/Jennie

• Höösten

Hej! Vi tar också gärna en promenad. Jag har inte så stor koll på bra promenadvägar eftersom vi inte har bott här så länge, men om någon har förslag på ställe att starta på så ska vi nog hitta ...

• Höösten

Hej!
    LIten fråga bara; Aludden är det den där restaurangen vid Aspen nära tennishallen eller är det vid Göfabmöbler? Har för mig att det heter något liknande... Är som sagt inte så hemma i Lerum .

Ses gärna kl 13 imorgon i vilket fall som helst. Har ingen bil imorgon, men tar gärna en promenad i alla fall.

/Jennie

• Höösten

Hej!
    Vi kan inte följa med idag på promenaden pga att vi inte har något vatten hemma! Har därför inte kunnat duscha och kan inte göra nåt som har med vatten att göra... Fick veta detta imorse .
    Vi får åka ut till mina föräldrar i Kållered tills vattnet är tillbaka.

Nästa måndag, den 24 jan, kan jag "hålla" i promenaden och bjuder in till fika hemma hos oss på Eklövsvägen 134. Ska se ut någon bra väg att promenera på tills dess.

Det finns gästparkeringar vid garagelängorna. Vi kan träffas kl 13 vid busshållplatsen "Almekärr platå" som är vid gästparkeringarna där vi bor.

Hoppas att vi ses då!

//Jennie 

• Höösten

Hej!
    Undrar om det är någon som har tänkt gå på promenad på måndag? Som sagt kan vi utgå från mig den här gången och fika efteråt, om det är någon som vill såklart!

Hoppas att ni får en trevlig helg!
    /Jennie

• Höösten

Låter trevligt!
    Jag ska kolla möjligheten att ha bil på måndag och återkommer...

//Jennie

• Höösten

Tobbe behöver bilen imorgon så tyvärr kan vi inte följa med på promenad. Vi ses på tisdag!
    Trevlig söndag!
    //Jennie

• Höösten

Jag och William kan inte komma på måndag då jag har ett mycket efterlängtat besök hos frissan!

Elin, om det sker några förändringar står det här, tror jag i alla fall .

Ses förhoppningsvis nästa måndag! Trelig helg!

//Jennie

• Höösten

Hej!
    Bvc-Marie ringde och meddelade att nästa träff är den 18 mars kl 13. Det är en fredag. Då kommer en kvinna från barnomsorgen och pratar med oss och svarar på frågor. Om vi har några frågor får vi gärna förbereda oss till dess. Marie sa att om jag pratar med någon av er kan jag ju hälsa detta så därför skriver jag det här...

/Jennie

• Höösten

Hej!
    Vi kan inte komma idag men vill gärna försöka nästa gång.
    Trevlig Alla-hjärtans-dag på er!
    //Jennie

• Höösten

Hej!
    William har varit lite dålig i helgen så vi stannar hemma i värmen idag istället för att ge oss ut i kylan så hoppas jag att han blir bättre. Ha en bra dag och promenad!
    //Jennie

• Höösten

Hej!
    Vi har besök av Williams farbror och kusiner så vi kan inte komma idag heller. Hoppas ni får en skön promenad!
    /Jennie

• Höösten

Hej!
    Vi kommer inte imorgon då vi har tid hos läkaren på bvc för 6 mån kontroll...

//Jennie och William

• Höösten

Ja just det, glöm inte bvc-träffen på fredag kl 13. Då kommer en kvinna från barnomsorgen och det kan vara bra att förbereda frågor om vi har några... Ses då!

• Höösten

Hej!
    Vi åker till Sälen på fredag så vi kommer inte till biblioteket. Sista chansen för skidåkning den här säsongen  . Är det någon mer träff eller är det slut på föräldrgruppen nu? Vet inte vad hon sa sist...

//Jennie

Svar på tråden BVC-gruppen Lerum