• Sakalo

BVC-gruppen Lerum

Hepp, så hade man ett konto här också! :)

Ja, lycka till med dopet Liselotte. Men va kan gå fel? Så länge kaffet räcker så blir säkert alla nöjda! (Hoppas ni ska bjuda på kaffe nu så jag inte stressar upp dig ;))

• Sakalo

Vad jag vet är det bara två små tjejer, Selma (Anna) och Tyra (Annelie) och sen en hög med pojkar. Själv fick jag en liten Frans två veckor efter do date (som ju var den 31 aug, skönt att höra att någon använde det datumet i alla fall :))

Här är både tv:n och datorn grymt spännande sen någon vecka tillbaka. Kör också med en kudde i vägen i bland. Det känns ju som att barnen bara visar hur beroende man blir/är av tv:n. Annars så tycker Frans just nu att ligga ner är för småbarn och att stora tuffa killar sitter upp. Han har dock missat att han inte kan sitta. Men som den snälla och förstående mamman jag är försöker jag hjälpa till med en kudde. Hoppas bara inte hans rygg blir helt sne :S Gymmet är ju rätt kul det med så där rätar han väl ut ryggen igen hoppas jag!

Ses imorrn!

• Sakalo

Hej hallå i julgransland!

Tack för en trevlig promenad i eftermiddags och för gott kaffe, Sara! Tänkte att jag tar upp staffetpinnen och bjuder in på fika hos mig efter nästa gång. Vi som sågs idag kom fram till att många kunde nästa måndag så vi sa kl. 13 vid Vattenpalatset. Vi bor toknära så det blir toppen att parkera bilen vid Vattenpalatset eller Torpskolan om man är sugen på fika hos mig sen. Har dock inte lika gott om plats som Annelie, men finns det hjärterum så... Skrattande

Ha en härlig julhelg med era små skruttar!

Kram Sara

• Sakalo

Doppresent?

Hej, tänkte höra med er kloka mammor om ni har några bra tips på vad man ska önska sig till den lille i doppresent? Ni som döpt era små, fick ni nått extra bra? Annars, någon som har nått käckt tips?

//Sara som idag fick upp den sista biten tapet i köket (för er som hörde om hur det gick till att börja med ;))

• Sakalo

Tack för tipsen! Bra med grejer till ett barnrum men för lille Frans del finns det ju inget sådant så han kanske ska önska sig nått som passar när han får ett, typ när han fyller 10 Flört En lära-gå-vagn har jag dock meddelat fastern att han vill ha. Han och han, det är ju jag som vill det men det är väl alltid roligt och den kan han ju spara sen och ge till mina framtida barnbarn... jo men här planerar vi långsiktigt!

Tapeten blev jättebra. Den kan ju inte hjälpa om den som sen satte upp den inte var så himla skicklig på att göra just det. Men jag har i alla fall lärt mig nått till nästa gång, om inte annat att beräkna åtgång på tapet med mönsterpassning Skrattande När lister och allt är klart får det bli en fika hos oss igen!

Va säger vi inför måndagen? Är det någon som är sugen på att plocka upp staffetpinnen eller ska vi bara träffas och gå? Vi behöver ju inte avsluta med fika varje gång, eller vad säger ni?

Trevlig helg!

• Sakalo

Jobbigt att vara utan vatten, skönt att ni har någonstans att ta vägen så länge!

På söndag döper vi Fransen och jag gissar på att det kommer märkas av på måndag så vi räknar med att få hoppa över nästa promenix men veckan därpå är vi självklart med igen!

Nu ska det strykas dopklänning!

//Sara & Frans

• Sakalo

Räkna med mig och Frans. Va spännande att få se vart ni bor! :)

• Sakalo

God söndagskväll!

Fransen och jag (kanske mest jag) hade tänkt hinna med ett gäng ärenden imorgon och jag är osäker på om vi hinner till promenaden. Kommer vi så kommer vi men ni behöver inte vänta på oss! :)

Lollo, jag hoppas att Alvin inte tar sin ljusblå mössa till Sthlm! Vi vill ju inte att han ska råka i trubbel ;)

//S&F

• Sakalo

Dåligt med förslag inför måndag ser jag :O

Dessvärre kommer jag inte med något utan meddelar istället att vi inte kan komma. Det är så här i kylan dags för oss att plocka ut våra fönster och renovera dem! Väl vald tidpunkt, I know. Hur som hämtar de hälften av fönstren på måndag vid lunch så det kan bli svårt att få till det.

Om det är så att vi bara blir färre och färre på träffarna kanske vi ska fundera på att ses mer sällan? Typ varannan vecka? Det är ju roligt när så många som möjligt är med samtidigt som vi väl alla har fått lite mer att göra på dagarna kanske?!

Ha en trevlig lördagskväll nu, mellogillare eller mellovägrare! :)

• Sakalo
    Glad Va roligt, Anna!  Det skulle vi gärna vilja vara med på.... är bara osäker på om vi har andra planer. Jag ska kolla!

Dessvärre missar jag på måndag eftersom jag ska tillbaka till verkligheten några dagar och gå på kurs. Ser fram emot vällagade luncher mer än själva kursinnehållet tror jag... Skrattande
  • Sakalo

Hej hallå!

Jag har också sett det Liselotte men var det bara i två veckor? Missade också igår och kan inte nästa vecka men hade hoppats på att det skulle fortsätta. Om du går nästa vecka kan du väl hälsa dem att det finns ett "stort" intresse att komma veckan där på Flört

• Sakalo

Hej hopp!

Marielle ta med mig också. Skulle ju vara grymt jobbigt om ni vann och jag inte var med Flört

Vi kommer på måndag!

Trevlig helg!

• Sakalo

På måndag ska Frans och jag promenera i korridorerna på mitt jobb så vi kommer inte. Men det ska ju bli ett underbart väder så vilken promenadsträcka som helst borde väl bli jättefin :)

Trevlig helg!

• Sakalo

Hej hallå!

Vi har som du säger redan köpt blöjorna och testat dem. Kan inte säga att jag tycker vare sig det ena eller andra om dem men där emot stör jag mig nått hysteriskt på att det är färre blöjor i förpackningen men samma pris (i alla fall på Kvantum i Lerum). Okej om det vore en skillnad på två men om inte jag är helt ute och cyklar så skiljer det ju åtta stycken. Dåligt tycker jag som hoppas att jag är ute och cyklar.

Kan annars hälsa från verkligheten där jag befinner mig på dagarna att det faktiskt är ganska okej även om man ju har något helt annat att längta hem till nu än tidigare. Men jag ska hålla ut i två veckor till och sen blir det semester och Spanien och torp och allt möjligt. Tror inte att vi är hemma någon måndag innan slutet på juli så det lär väl inte bli mycket av oss på promenaderna men vi ses väl förhoppningsvis på "byn" ändå Glad

Kram från Sara & Frans

• Sakalo

Å nu fick jag lite dåligt samvete. Såg precis på en gammal blöjförpackning på Tempo att det var 60 blöjor i den versionen också i storlek 4 så ingen skugga ska falla på det stackars internationella mulitföretaget SCA Flört Nu är ju bara frågan om de nya är bättre! Skrattande

• Sakalo

Hej hopp mammor och barn!

Trevligt med fika hos er Lollo. Dessvärre åker vi ju på semester imorgon så det är lika lite fikor för oss framöver som när jag jobbade. Tänkte bara passa på att önska alla en skön sommar!

Fransen har också fått sig ett par skor. Hans pappa köpte honom ett par Convers i USA. Säkert inte alls bra för fötterna (man ska väl ha Kavat eller Pax eller nått annat ordentligt) men de är så sjuuukt söta! Skrattande

Kram Sara

• Sakalo

Hej allihopa!

Vi är några stycken som har pratat om att träffas snart på FB. Alltså träffas IRL inte på FB Tungan ute Kanske blir det något innan mitt datum nedan men i alla fall:

Alla är hjärtligt välkomna på gung-fest hemma hos mig den 27 augusti (lördag) på eftermiddagen. Runt klockan 14-15 tänkte jag mig. Jag räknar med att vi är ute så vi håller tummarna för bra väder. Jag fixar fika till mammor och ev. pappor samt lite mellanmål till barnen (läs fruktstund! :))

Mitt förslag är sedan att vi har ett litet presentbyte i stil med julklappsbyte? Alla barnen fyller ju ett snart (Marre är väl först ut redan nästa vecka!) och för den som vill så kan man väl ta med en liten present som passar en ettåring för typ 50 kr. Vill man inte vara med så låter man bara bli, helt enkelt.

För er som inte vet vart vi bor så är det Lagman Lumbers v. 1 som gäller. De röda tegelradhusen precis bakom Vattenpalatset. Kommer ni med bil så finns det ett par parkeringar på vår gata men säkrast kan nog vara att hitta en parkering vid Vattenpalatset  eller Torpskolan.

Välkomna!

Kram Sara

Svar på tråden BVC-gruppen Lerum