Inlägg från: stjärnflocka |Visa alla inlägg
  • stjärnflocka

*** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***

Sådär ja, då var julstädningen överstökad Tråkigt, men sååå skönt när det är klart. Så nu ska jag och maken åka och handla all mat också och det är ju en rätt ok sysselsättning, iallafall jämfört med städningen Sen är vi redo för helgen Igår kom julgardiner, dukar och lite juldekorationer fram. Vi firar jul hos svärfar och här har traditionerna varit starka (tills jag kom in i bilden vill säga ) Förra året införde jag klädning av julgran dagen INNAN julafton (det har nästan varit en helig ko att granen skulle kläs på julafton, så det är jag mäkta nöjd med att jag lyckats ändra ) I år fick jag dessutom fullt mandat att bestämma vilka dukar, gardiner och vilket pynt som skulle fram och då rationaliserade jag bort det mesta Är inte så mycket för tomtar och troll, men lite pynt vill man ju ha ändå. Hittade några skatter här i gömmorna. Så nu är det riktigt trivsamt tycker jag Vi får se vad svägerskan tycker när hon kommer. Det kan hända att hon kompletterar hemmet med någon tomte eller två, men det kan jag nog stå ut med

Phetra: Trevligt att se dig Lustigt med ett telefonsamtal från exet så här långt efter.

A lie: Härligt att höra att natten varit bra Åka pulka låter som en trevlig sysselsättning

hobnob: Tycker du gör ett strålande inhopp i caféet

önska: Det är nog inte helt lätt att säga nej men det tycker jag att du ska försöka med. Tror dock inte att du behöver oroa dig, vad jag har förstått så är rsv farligt främst för för tidigt födda barn. Men det lönar sig förstås ändå att vara försiktig

Zandrama: Alltid lika kul att se dig Vi förstår fullständigt om du har fullt upp. Vad skönt att du får sova ordentligt och känner dig utvilad på morgonen och att amningen fungerar som den ska.

• stjärnflocka

Phetra: Låter som om det var ett riktigt bra besök Hoppas nu att chefen tackar ja till att få dig på fötter igen och att beteendevetaren kan hjälpa dig.

Cina: Det var inte dåligt *imponerad* Fast nog visste jag att du kunde. Det går bara inte att hålla sådana talanger hemliga någon längre tid

Horselover: *rodnar* Inte ska väl lilla jag, pris och allt

Skrotten: Oj då gumman, förstår om det känns omtumlande. Det är ju ändå positivt att de verkligen tittat på din sjukdomshistoria och diskuterat det, nu slipper ni i alla fall vara med om någon dramatik under förlossningen. Det hade ju varit betydligt värre. Men jag förstår ändå att du tycker att det är lite jobbigt. Själv slipper jag gärna kejsarsnitt om jag kan, tycker det verkar betydligt värre än en vaginal förlossning. Fast egentligen tror jag förstås inte att det är det Tror att det är bra att ni vet om det så långt innan, då kan ni förbereda er ordentligt. Det är nog värre om det blir akut. Är övertygad om att det kommer att gå jättebra för er. Lyssna på kloka Nancy Kram.

LabLover: Tack för tipsen angående hallonbladsthéet Får nog ta och införskaffa längre fram.

Hobnob: Jaså, du din lilla slarver, där kunde man allt trott att du varit runt i hela deluxetråden

Lilla Morran: En jättekram till dig. Hoppas att ni får en riktigt skön jul och nyår

• stjärnflocka

Hej tjejer Hoppas att ni hade det riktigt bra igår. Ja, jag hoppas förstås att ni har det bra under hela julhelgen Vi hade det riktigt skönt vi. Lite speciellt var det att tänka att det troligtvis blir sista julen utan barn! Nästa år har vi en bebis på dryga halvåret! Häftigt

Tänk, går in i v. 20 idag Det är ju helt otroligt! Fast sen min mage "pluppade ut" för någon vecka sedan så har det inte hänt något mer Har till och med tagit fram måttbandet och mätt Känner mig precis lika ogravid som jag gjort fram tills nu och får nog helt enkelt inse att det är såhär jag mår när jag är gravid, hur bra som helst alltså

Tycker fortfarande att det är så häftigt att jag, Skrotten, Phetra, Hobnob, Cina och Axa tog oss över strecket bara inom några veckors mellanrum! Tänk som vi kämpat, och nu är vi där. För nu ska det väl ändå gå vägen? Idag tänker jag särskilt mycket på Lilla Morran och hoppas att det går vägen även för henne Sen sätter ju hemutredningen snart igång för minisork och jag hoppas att den kommer att gå snabbt och smärtfritt så att också de får glädjas åt sitt lilla barn snart.

Kram på er

♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥
    PerelliLyxiga DeLuxePingelMammor till DeLuxe-prinsessor/prinsar:

Alie: 6/6 (BF 11/6) Widar vikt: 3685 Längd: 51 cm
    LabLover: 8/6 (BF 20/6) Lily vikt: 3080 gr Längd: 50 cm
    NancyDrew: 22/6 (BF 17/8) Leia vikt: 1676 Längd: 40,5 cm
    Mab79: 1/8 (BF 20/7) Tim vikt: 4960 Längd: 53 cm
    Blixten: 7/9 (BF 4/9) Amanda vikt: 4165 Längd: 52 cm
    Chiqita75: 5/10 (BF 30/9) Lucas vikt: 3976g Längd: 54.5 cm
    Bonnmoran: 21/10 (BF 9/11) Elias vikt: 2260 g Längd: 48 cm Axel vikt: 2130 g Längd: 44 cm
    Sara84: 28/10 (BF 31/10) Denise vikt: 3305 gr Längd: 50 cm
    Önska: 5/11 (BF 28/10) flicka vikt: 3550 gr Längd: 53 cm
    Zandrama: 29/11 (BF 6/12), Vidar vikt: 3680 g Längd: 50 cm
    DeLuxePinglor i väntans tider:

+ kajsa kavat: v.32 BF 12/2 -06
    + Horselover: v.29 BF 9/3 -06 www2.fertilityfriend.com/home/6b30e
    + Pyret78: v.28 BF 24/3 -06
    + Skrotten: v.22 BF 30/4 -06
    + Stjärnflocka: v.20 BF 20/5 -06
    + Phetra: v.18 BF 28/5 -06
    + Hobnob: v.15 BF 20/6 -06
    + FinaCina: v.11 BF 12/7 -06
    + Axa: v.11 BF 15/7 -06
    DeLuxePinglor i verkstan:

Lilla Morran: FET 11/12 Testdag: 25/12 *håller tummar o tår*
    minisork: www2.fertilityfriend.com/home/5b280

• stjärnflocka

Jättekramar till Lilla Morran och Chiqita75! Jag tror att ni båda är i stort behov av så mycket omtanke det bara går. Jag tänker på er.

Chiqita75: Vet ju att du har haft väldiga problem med amningen. Kanske det är dags att strunta i den? Både för din och bebisens skull, ja, och för syskonens skull också. Du mår ju bara dåligt av det och du HAR verkligen försökt. Det fungerar inte alltid, och det behöver inte vara någon katastrof. Idag finns bra ersättning. Hur du än väljer att göra hoppas jag att det löser sig. Såhär kan du inte ha det

Ego: Lite diskussioner hör visst till när man väntar (och antagligen ännu mer när man har) barn! Vi har bestämt att vi inte vill berätta vilka namn vi funderar över till vårt barn. Främst för att vi själva vill "smaka" lite på namnen och sedan själva ta beslutet utan alltför mycket påverkan. Men det föll INTE i god jord i släkten. "Lite får man väl bjuda till" tyckte de. Ja, det kanske man får, men just det vill vi faktiskt inte bjuda på. Nåja, det lär bli måååånga fler diskussioner där vi får stå på oss, så det är nog bara att vänja sig

Så har jag äntligen drömt om graviditeten och bebisen. Det har jag inte gjort förut. Igår drömde jag att det var en väldigt aktiv hund som inte kunde sluta buffa med sitt huvud i min mage. Blev lite nervös och undrade hur det skulle gå för bebisen. Men kanske var det egentligen bebisen som buffade I natt drömde jag att vi redan hade fått bebisen. Den var liten, gul och lite vaxig och tittade skeptiskt på mig. Jag försökte mata den, men den ville inte ha. Sen försökte jag lägga den på lite olika ställen att sova. Bl a försökte jag sätta den upp i ett soffhörn, men den bara säckade ihop. Plötsligt förvandlades bebisen till en liten grå mus som jag skulle försöka hålla reda på. Det var inte det lättaste, för musen bara sprang och sprang. Därefter blev den till en spindel, en så´n där långbent en. Den var ännu svårare att hålla reda på. Till slut försökte jag hitta ett glas eller något att ställa över spindeln så att den inte skulle smita. Det var ju ändå mitt barn, och kanske skulle den bli bebis igen någon gång. Men allt jag hittade att ställa över spindeln hade hål i sidorna, så spindeln bara smet. Slutligen tänkte jag att jag får ge upp och låta spindeln gå sin väg. Mysko drömmar.

• stjärnflocka

Uj, lite orolig blir man allt av att läsa om ert slit med era små sötnosar. Men jag antar att när man själv är där så ÄR det liksom bara på det sättet. Skönt att veta att ni gått före och banat väg liksom Ni får nog räkna med måååånga frågor Gott nytt år på er tjejer!

• stjärnflocka

A lie: Grrr Usch vad arg jag blir när jag läser ditt inlägg Jag hoppas verkligen att ni kommit på samma våglängd igen. Jag tycker att det verkar som om konflikten i grund och botten ligger i att ni inte är helt överrens om hur ni ska hantera Widar. Men jag måste säga att jag tycker att han betedde sig osmidigt! Som sagt, hoppas att husfriden är återställd. Kram på dig.

• stjärnflocka

Hihi, vad söta ni är Jag ska nog också klara mig igenom de första (och de efterkommande!) åren med bebisen

A lie: Skönt att ni hittade rätt igen Det är aldrig kul när man anklagar varandra och allt bara känns fel Men känner man bara varandra och pratar om allt så löser det sig alltid.

Idag är det jag som är arg på maken VARFÖR måsta han nödvändigtvis bli sådär äckligt apfull för att det är nyår och "alla andra" blir det?!? Då hade vi ändå pratat om det innan. Hade klart och tydligt sagt att jag INTE tycker att det är roligt att gå på sådana fyllefester (som jag visste att det skulle komma att bli) och SNÄLLA kunde han inte ta det lite lugnare i år. Tycker liksom att vi gått vidare ett hack i livet på något vis nu med bebisen på väg. Jag kräver absolut inte att han ska vara helnykterist de här månaderna bara för att jag är det, men jag tyckte att han ändå kunde hålla sig på en rimlig nivå. USCH! Inte kul Nästa år vägrar jag att gå på en sådan fest med bebisen. Även om hans kompisar gladeligen tar med sig sina små. Jag VILL INTE! Jag är inte alls förtjust i den svenska festarmentaliteten där sprit har en så otroligt framträdande roll (Därmed inte sagt att jag är någon Guds ängel i frågan, har nog också haft min festarperiod...) Hur resonerar ni om det här?

PerelliLyxiga DeLuxePingelMammor till DeLuxe-prinsessor/prinsar:

DeLuxe-prinsessor/prinsar födda under 2005:

Alie: 6/6 (BF 11/6) Widar vikt: 3685 Längd: 51 cm
    LabLover: 8/6 (BF 20/6) Lily vikt: 3080 gr Längd: 50 cm
    NancyDrew: 22/6 (BF 17/8) Leia vikt: 1676 Längd: 40,5 cm
    Mab79: 1/8 (BF 20/7) Tim vikt: 4960 Längd: 53 cm
    Calamity Jane: 31/8 (BF 10/9) Elvis vikt 3860 Längd: 48 cm
    Blixten: 7/9 (BF 4/9) Amanda vikt: 4165 Längd: 52 cm
    Chiqita75: 5/10 (BF 30/9) Lucas vikt: 3976g Längd: 54.5 cm
    Bonnmoran: 21/10 (BF 9/11) Elias vikt: 2260 g Längd: 48 cm Axel vikt: 2130 g Längd: 44 cm
    Sara84: 28/10 (BF 31/10) Denise vikt: 3305 gr Längd: 50 cm
    Önska: 5/11 (BF 28/10) flicka vikt: 3550 gr Längd: 53 cm
    Zandrama: 29/11 (BF 6/12), Vidar vikt: 3680 g Längd: 50 cm

DeLuxe-prinsessor/prinsar födda under 2006:

DeLuxePinglor i väntans tider:

+ kajsa kavat: v.34 BF 12/2 -06
    + Horselover: v.31 BF 9/3 -06 www2.fertilityfriend.com/home/6b30e
    + Pyret78: v.28 BF 24/3 -06
    + Skrotten: v.23 BF 30/4 -06
    + Stjärnflocka: v.21 BF 20/5 -06
    + Phetra: v.19 BF 28/5 -06
    + Hobnob: v.16 BF 20/6 -06
    + FinaCina: v.12 BF 12/7 -06
    + Axa: v.11 BF 15/7 -06
    DeLuxePinglor i verkstan:

Lilla Morran: i väntan på Emils ingripande...
    minisork: www2.fertilityfriend.com/home/5b280

• stjärnflocka

Fast snart ska jag slita upp honom eftersom vi ska till festlokalen och städa. Ha! *hornen växer i pannan på mig och jag känner mig lite lagom skadeglad*

Svar på tråden *** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***