*** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***
Sådär ja, då var julstädningen överstökad Tråkigt, men sååå skönt när det är klart. Så nu ska jag och maken åka och handla all mat också och det är ju en rätt ok sysselsättning, iallafall jämfört med städningen
Sen är vi redo för helgen
Igår kom julgardiner, dukar och lite juldekorationer fram. Vi firar jul hos svärfar och här har traditionerna varit starka (tills jag kom in i bilden vill säga
) Förra året införde jag klädning av julgran dagen INNAN julafton (det har nästan varit en helig ko att granen skulle kläs på julafton, så det är jag mäkta nöjd med att jag lyckats ändra
) I år fick jag dessutom fullt mandat att bestämma vilka dukar, gardiner och vilket pynt som skulle fram och då rationaliserade jag bort det mesta
Är inte så mycket för tomtar och troll, men lite pynt vill man ju ha ändå. Hittade några skatter här i gömmorna. Så nu är det riktigt trivsamt tycker jag
Vi får se vad svägerskan tycker när hon kommer. Det kan hända att hon kompletterar hemmet med någon tomte eller två, men det kan jag nog stå ut med
Phetra: Trevligt att se dig Lustigt med ett telefonsamtal från exet så här långt efter.
A lie: Härligt att höra att natten varit bra Åka pulka låter som en trevlig sysselsättning
hobnob: Tycker du gör ett strålande inhopp i caféet
önska: Det är nog inte helt lätt att säga nej men det tycker jag att du ska försöka med. Tror dock inte att du behöver oroa dig, vad jag har förstått så är rsv farligt främst för för tidigt födda barn. Men det lönar sig förstås ändå att vara försiktig
Zandrama: Alltid lika kul att se dig Vi förstår fullständigt om du har fullt upp. Vad skönt att du får sova ordentligt och känner dig utvilad på morgonen och att amningen fungerar som den ska.