Inlägg från: Dieselmom |Visa alla inlägg
  • Dieselmom

Är detta aga?

Ang. det första fallet:

Ni som tycker att läraren gjorde FEL, vad skulle han ha gjort istället?
    -prata? Tror ni verkligen inte att en lärare försöker prata med en elev först? Allvarligt talat?
    -skrika? Lyssnar barn/elever bättre till skrik tror ni?
    -Slå? Självklart INTE!
    -ta ut eleven ur situationen? Tror ni på allvar att en elev går ut självmant i det tillståndet? Sällan!

Som ni märker är man riktigt utsatt som lärare och det är ett mirakel att folk överhuvudtaget fortfarande utsätter sig för detta yrke som det ser ut idag! Vi ska vara evigt tacksamma för att det finns människor (lärare/pedagoger) som vill jobba inom skolan/förskolan/fritids med tanke på hur många ouppfostrade ungar som ränner där! Dessa lärare försöker se till så att eleverna LÄR sig något, får en POSITIV upplevelse, och INTE kommer till SKADA! Jag vill passa på att TACKA alla UNDERBARA PEDAGOGER därute som tar hand om mitt och andras barn. Hoppas innerligt att ni ALDRIG tappar tron och passionen för det ni gör! NI behövs! För att knyta ihop säcken, jag hade tackat den här läraren som tog ut pojken ur klassrummet innan han hann skada sig själv eller ännu värre, MITT BARN! (om det nu hade gått där!)

Svar på tråden Är detta aga?