Inlägg från: Villimey |Visa alla inlägg
  • Villimey

Kronprinsessan GRAVID!!!

Här och nu skrev 2010-12-12 22:38:46 följande:
    Kan ju också hända att han inte hade några fungerande simmare alls och då hjälper inte ens världens bäste läkare.
    Spermiedonation vad gäller succesionsordningen påverkas den vare sig av spermiedonation eller ÄD.
  • Villimey
    Här och nu skrev 2010-12-12 22:43:15 följande:
    När det i somras diskuterades samma sak, höll nästan alla med om att han kollats. Och Vickan bestämmer ju inte själv om hon får gifta sig.
    ja så har familjelivs medlemmar röstat om att Daniel har fått sina spermier räknade så stämemr det förlåt men det är faktiskt lite kul.
    Här och nu skrev 2010-12-12 22:44:38 följande:
    Hon får inte ta emot någon annans spermier eller ägg. Det ska vara biologiska barn o kungen måste godkänna ev. IVF.
    Enligt svensk lag så är barn som fåtts via ÄD, spermidonation biologiska och inom äktenskapet blir maken fadern. Vart har du läst att kungen måste godkänna en iVF och varför i allsin dar skulle han inte tillåta det?
  • Villimey
    Jennie med ie skrev 2010-12-12 22:47:27 följande:
    Jag tror absolut att de kollat båda spermiekvalitet och ägglossning och sånt, men främst för att vara förberedda på eventuella problem och ha hjälpen redo. Inte för att ge avslag på önskemålet om giftermål om Daniel hade få simmare t ex.

Ja det skulle jag också tro.
  • Villimey
    Jennie med ie skrev 2010-12-12 22:48:40 följande:
    det finns inget som säger att de inte får ta emot donerade ägg eller spermier, däremot kan tronen bara ärvas av genetisk avkomma.
    Men vart står det? I successionsordningen står det bara om efterkommande inte genetiska efterkommande.
  • Villimey
    Här och nu skrev 2010-12-12 22:54:06 följande:
    För att de är ett kronprinspar och förväntas föda tronarvingar. Om statministern blandas in vet jag dock inte.

Regering och kung måste godkänna tronarvingens val av make\maka.
  • Villimey
    Här och nu skrev 2010-12-12 22:54:58 följande:
    Ja, men om han inte haft simmare alls, hade de nog nekat giftermål.

Å gud jag dör av skratt, jag kan liksom se det frmaför mig hur Daniel knackar på dörren till kungen på Drottningholm och visar upp sina spermitester. För att inte tala om när kungen sen måste prata med sin dotter om hennes pojkväns spermier.-Nej men lilla gummman du måste hitta någon annan att lägga an på.
  • Villimey
    Jennie med ie skrev 2010-12-12 22:58:45 följande:
    vet inte exakt var, men det har varit uppe flera gånger både här och på TV. Adopterade barn eller barn som kommit av andras gener via donation ärver inte tronen.

Ja fast disskussionen tror jag började med Daniel och han ingår inte i successionordningen så spermidonation borde vara helt ok.
  • Villimey
    Här och nu skrev 2010-12-12 23:02:13 följande:
    Det handlar om en kronprinsessa som ska skaffa tronarvingar. Det går givetvis inte till så som du skriver. Daniel får order om att gå till läkare o resultaten presenteras för honom o skickas vidare.

Men någon måste ändå ta samtalet med Viktoria och Daniel. Det känns som en skruvad version av "hey baberiba" att tänka sig det samlade mötet med i den familjen pratandes om Daniels spermier. Någon slags variant av familjeterapi med Fredrik Reinefelt som kurator.
  • Villimey
    Här och nu skrev 2010-12-12 23:11:07 följande:
    Är det nån som på allvar tror, att kungen skulle godkänna en make till sin dotter kronprinsessan, som hade begränsade möjligheter att bli pappa?
    Ja framförallt tror jag inte Vickan skulle godkänna att pappa sa nej bara för att henns tilltänkta var gyminstruktör, njuropererad eller hade dålig spermiekvalite.
  • Villimey
    hernameispekka skrev 2010-12-12 23:13:18 följande:
    Hur skulle det fixas då? Då blir det inga arvingar.
    Ja hon har ju två syskon så någon borde ju rimligtvis kunna skramla fram ett barn. Eller som sagt IVF
  • Villimey
    Här och nu skrev 2010-12-12 23:17:59 följande:
    Klart han är mån om att tronarvingen ska komma från tronarvingen.
    Även C-P och Madde och deras barn skulle vad jag vet kunna ärva tronen om alla före dem gick bort.
    Kungen kanske fick mängdrabatt för spermiekontroll om han skickade dit Daniel och Jonas tillsammans
  • Villimey
    Jennie med ie skrev 2010-12-12 23:24:16 följande:
    Ah. så det var kanske därför Maddes förlovning sprack???
    Kan mycket väl vara så.
  • Villimey
    hernameispekka skrev 2010-12-12 23:25:03 följande:
    Henne går inte göra så mycket åt så tror att hon skulle få gifta sig. Han däremot går att "byta ut" mot en man med bra simmare.
    Om man trodde på det skulle väl Daniel redant spermikontrollerats redan ganska tidigt, dem har väl varit ett par i närmare 10 år. När tror du att han fick spermiekontrolleras?
  • Villimey
    hernameispekka skrev 2010-12-12 23:28:19 följande:
    Menar mer eftersom det redan är "kört" så spelar det ju ingen roll om hon är gift eller ogift vilket gör att hon rimligtvis borde få gifta sig. Men om det är killen det är fel på så är det ju lättare att fixa. Man byter bara ut killen
    "Man byter bara ut killen"?.-D Som på medeltiden ut med Daniel och in med prins Harry....
    Eller skulle 34-åriga Vickan fått ge sig ut på krogragg på Stureplan för att hinna träffa någon ny....Hon kanske skulle ha med sig spermieburken i handväskan  för att lyckas bättre med nästa kille(känns jobbigt att byta ut för många). Så kan hon skicka burken för analys lite tidigare än med Daniel.
Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!