• Lemis

Utomkveds i vecka 16

usch så hemskt för dig!
    jag har varit med om samma sak, men jag var i vecka 9 och hon fattade inte att det kunde gå så långt, min äggledare brast och jag hade över 2 liter blod i buken, det var tur jag kom in som jag gjorde annars hade jag kunnat gå miste om livet. Jag fick både titthål och bukop. Jag är snittad sen innan med min pojk och blev jätte ledsen över ett snitt till. Men nu har det lagt sig för mig och jag jobbar på och mär bättre. jag blev sjukskriven i 17 dagar pga av stor bukop, men det är ju psykiska PROBLEM som man bär på också.
    Fick du ta bort en äggledare? hade du värk?

jag blev pigg rätt snabbt och var uppe och rörde på mig dagen efter, eftersom jag blivit snittad en gång innan så vet jag att man bli friskare snabbare om man är uppe och rör på sig, men psykiskt mådde jag skit, grät hela tiden och kände inte alls för att leva en kort stund. Jag har ju en son och underbar sambo som jag forfarande vill leva med. Nu är det 5 veckor sedan och jag jobbar heltid på förskola och längtar efter att försöka bli gravid igen. Ska dock prata med en kurato, jag är livrädd för att man kanske hamnar i en depprisson senare i livet.
    Jag har också blivit lovad att få gå på ett tidigt ultraljud nästa gång jag bli gravid.

Svar på tråden Utomkveds i vecka 16