• andromeda

Arbetsminnesträning!

Hej alla! Jag körde minneslek med sonen i somras. Alltid svårt att veta vad som är vad när en förbättring inträffar, men när han började skolan igen i höstas exploderade läsinlärningen och han blev mycket lugnare. Hans lärare ringde och frågade vad vi gjort med honom för han var så himla duktig

Jag jobbar på skola och har sett andra resultat. Beror nog på vilket grundproblem barnet har. Några vänner till oss köpte robomemo, och deras son som har ett uselt arbetsminne (enligt utredning) surfade lätt genom robomemo - utan någon effekt på hans andra koncentrationsproblem. En flicka på min skola med dyslexi (de barnen har ofta dåligt arbetsminne) körde minneslek över sommaren och hon har utvecklats massor!

Olika barn - olika resultat. Tror dock att det är bra att jobba över loven - det blir för mycket för barnen med både skola och minnesträning. Om nu inte skolan ställer upp och fixar. Vi kör just nu uppföljning 3 veckor och denna gång har skolan tagit på sig träningen (min son går på en AS skola). Så vi får se om de kan se någon förändring denna gång.

Lite rörigt inlägg. ..... men jag tror verkligen att minnesträning är värt besväret för vissa barn! Bara man inte lägger på dem för mycket stress. Kul att höra hur ni andra upplever det. Jag följer tråden.

LYCKA TILL!!

• andromeda
    Garderoben skrev 2011-02-03 15:46:06 följande:
    Klart att det blir olika resultat för olika barn. 
    Något som jag definitivt håller med om är att det bör göras under sommaren om inte skolan ställer upp. Det är jobbigt för barnet...

Klart att det blir olika resultat för olika barn.... ville bara dela med mig lite historier som kanske var intressanta för andra som kämpar med minnesträningen. Var inte meningen att komma med själklarheter
Svar på tråden Arbetsminnesträning!