• goatess82

Vart satt eran smärta under förlossningen?

Anledningen till att jag frågar är att jag trodde min rygg skulle gå av dom sista 4 cm. Såg på tv att en annan kvinna hade så och att det var barnet som tryckte på ryggraden, och det lättades genom att stå på knä ett tag. Jag trodde nämligen det var värkar som kändes så??!!

• Svar på tråden Vart satt eran smärta under förlossningen?
  • LuMa

Med första barnet satt i princip all smärta i korsryggen.
    Med andra barnet satt i princip all smärta i magen.

• Siisa

Mitt satt längst ner i magen, kunde i stå uoo utan att huka mig. Sambon blev tydligen beordrad att massera svanken med så måste ha haft ont där oxå. Men det jag minns så satt allt längst ner i magen!

• Flickanx2

Oj...överallt. Det kändes som om all smärta liksom drogs mot underredet, om ni fattar...ja, det gjorde ont precis överallt kändes det som

128
  • lunkentuss

HEELA tiden kändes smärtan enbart i magen, under naveln... Sen dom sista 3 cm kändes på nåt konstigt sätt i hela kroppen xD

• imsel

Bara i ryggen!
    Nästa gång kommer jag göra allt för att slippa lägg mig på rygg!

april 09 kom min bebbe
  • goatess82

Min ryggsmärta satt så högt upp i ryggen, precis där man börjar svanka ungefär!

• Sthlm74

Korsryggen. Kändes ungefär som någon gick loss med motorsåg på min stackars rygg.... *ajajaj*
    Kändes bättre av att stå framåtlutad  (dvs stod i 90 graders vinkel) + bli masserad i svank/korsrygg

• Cremo

Hela magen.

Att stå på knä gjorde att de sista centimetrarna gick väldigt fort, om man jämför med de 25h som de första 7cm tog... Nästa förlossning tänker jag stå på knä tills krystvärkarna kommer.

• Alvi

Mensvärk gånger 73 båda gångerna.

Once you try menskopp you´ll never go back!
Svar på tråden Vart satt eran smärta under förlossningen?