• yodi

ica`s bankkort

funderar på att byta bank och ett av alternativen är ica banken.

jag är nu lite nyfiken på hur ni som har ica`s bankkort tycker att det fungerar.
    är ni nöjda med det? r det många affärer det inte fungerar i?

• Svar på tråden ica`s bankkort
  • Tecken

Jag är väldigt nöjd. ICA Mastercard funkar i alla affärer där Mastercard fungerar, dvs överallt där de tar kort. Det bästa är att det är gratis uttag utomlands, perfekt om man som jag älskar att resa

• roflmao

ICA banken får tummen upp av mig!

• SilverS

Jag har både ICA och COOP MedMera och varit nöjd med båda hittills.

COOP har nu fördelen att de kan ha autogiro och/eller e-faktura vilket ICA inte tillåter. Allt ska betalas via räkning varje månad. Om du missar att betala räkningen i tid kostar det förutom ränta på cirka 15% även 100 kr i förseningsavgift och 50kr i påminelseavgift.
    COOP har också börjat med att man får bonusen insatt direkt på kortet så man slipper kuponger vilket ICA fortsatt med. 

Jag hittade mer info om båda dessa på http://www.betal-kort.se och bästa VISA-korten var OKQ8 och COOP samt bästa MasterCard var ICA. VISA har större spridning i Världen än MasterCard.

Lycka till

• Helle333
    yodi skrev 2010-12-13 08:34:24 följande:
    funderar på att byta bank och ett av alternativen är ica banken.

jag är nu lite nyfiken på hur ni som har ica`s bankkort tycker att det fungerar.
    är ni nöjda med det? r det många affärer det inte fungerar i?
    Funkar helt okej. Enda minuset för just oss är att när sambon skulle kolla saldot via telefonen så skrev han in fel kod så många gånger att det spärrades och sedan har jag glömt bort att ringa dem och be dem låsa upp det. Gravidhjärna.
  • Computerworld

OKQ8-kortet är förmånligt så att det nästan är skumt. 1% på allt man handlar med kortet. De räknar förstås stenhårt med att man inbland vill delbetala och då är räntan just nu 14,5%.

Ingen årsavgift och 2,75% inlåningsränta (alltså på det som du har insatt på ditt konto).

Och nej, jag jobbar inte alls för OKQ8 - men har varit OK-medlem i 20 år

Jag plockar lätt ut 1000 spänn i bonus per år på det.

• KurtÅ

Nu har jag också skaffat OKQ8 efter rekommendation här och på www.bensinkort.biz . Det verkar vara ett toppenkort men jag har bara haft den någon månad. 1% rabatt på allt är ju bra. På www.bensinkort.biz stod det att man kunde få dubbelrabbat om man handlade på statoil med deras Statolikort men betalade med OKQ8. Är det någon som testat detta?

• Mr P
    SilverS skrev 2011-05-17 04:59:36 följande:

Jag har både ICA och COOP MedMera och varit nöjd med båda hittills.

COOP har nu fördelen att de kan ha autogiro och/eller e-faktura vilket ICA inte tillåter. Allt ska betalas via räkning varje månad. Om du missar att betala räkningen i tid kostar det förutom ränta på cirka 15% även 100 kr i förseningsavgift och 50kr i påminelseavgift.
    COOP har också börjat med att man får bonusen insatt direkt på kortet så man slipper kuponger vilket ICA fortsatt med. 

Jag hittade mer info om båda dessa på www.betal-kort.se och bästa VISA-korten var OKQ8 och COOP samt bästa MasterCard var ICA. VISA har större spridning i Världen än MasterCard.

Lycka till

Autogiro/e-faktura finns på Ica banken.. Haft det i flera år.. Coop har väl ingen bank överhuvudtaget.
Svar på tråden ica`s bankkort