Inlägg från: Turbomamma |Visa alla inlägg
  • Turbomamma

Kramiiis vänner

Kramiiiis: Hej!!!   Wow! En egen kramiis-tråd! Jag vill såklart också vara med!

Låter underbart med semester! Hoppas ni får det härligt och bara njuter av sol, värme och god mat! Promenaderna får vi vänta med som det ser ut men titta gärna över nån eftermiddag på fika om du är sugen!

Turbo-kramar i massor!
  • Turbomamma

Kramiis: Verkligen gryyymt med en egen tråd! Men är det någon som förtjänar det så är det du! Vilken arbetsmoral, jag är imponerad Kom när du vill och har tid, som det ser ut nu så får jag gå i ide några månader även om jag fått hoppet tillbaka... På torsdag ska det äntligen bli mildare och jag räknar med ca 12 grader och sol här i Stockholm!

• Turbomamma

Kramiiis: Ingen borde behöva leva i detta klimatet och absolut inte här i Sverige! Okej om man nu bor på Nordpoolen men inte Stockholm!!!

Själv bara förnekar jag kylan. Som exempel har jag inte köpt några vinterskor eftersom vintern i år skulle bli mild... Gissa vem som fryser i jympadojjer?

Pluggande mamma: Nu skulle vi väl undivka "g"snack i just den här tråden men var det inte svinis man skulle vaccinera mot just när man var gravid. Det var iaf det som gällde förra året. Sen verkar det väl rätt overkill att göra det i år då svinis i princip måste vara utrotad (om man bortser från Mulans lilla tjej)

• Turbomamma
    kramiiis skrev 2010-12-15 09:05:59 följande:
    Svarar er när jag sitter vid en dator... Nu på tåget bara 20 min sent gaaah morr. Hoppas tunnelbanan funkar iaf.

Miism: mmm jo kanske stressad värre just nu men men vad kan man göra?
    Anledningen till försenade tåg var kabelstöld. Grrr

Kram sötnosar!
    Vem snor en kabel? Terrorister och kabelbovar, vart är världen på väg!

Håller tummarna för att tuben går som den ska! "Min" linje brukar vara pålitlig! Stor kram och lycka till idag!

Måndag funkar säkert för fika som det ser ut men vi kan väl höras i helgen. KRam kram
  • Turbomamma

Hej!

Vi hoppar NK idag så är du sugen får du  jättegärna komma förbi idag! Kram kram

• Turbomamma

Lussekatter eller snoddas? Ja ni läser rätt, efter att ha tappat mina tvillingkilon+ lite till (sammanlagt 12 kg på 3 månader) står kolhydraterna åter på menyn. Mycket fika att ta igen efter att ha levt på matvete och kycklingfile alldeles för länge. Tur att Kramiis kommer förbi så att man får ta fram bullarna!

• Turbomamma

God morgon Kramiiis!

Hoppas att du får en riktigt bra dag och inte fryser alltför mycket! Själv håller jag mig inomhus, kram kram

• Turbomamma
    miism skrev 2010-12-23 11:47:12 följande:
    Godförmiddag kära tråd!
    Idag är livet bara bra :) och jag hoppas ni allihop får en helt helt underbar julafton!
    Jag ligger nu i soffan och mumsar fudge (alla bitar fick faktiskt inte plats i burken) och dricker Cola. Ska snart vila middag lite grand är planen. Imorse fick vi sms av en av våra grannfamiljer (de som är klara och ska åka hem om 3 veckor) att vi skulle titta förbi dem innan vi gick och handlade idag. Sagt och gjort, och vet ni vad de hade gjort!? De hade fått moster på besök igårkväll och hon hade med sig en hel julkorg till oss och den andra svenska familjen som är här över jul. Med skinka, vörtbröd, sill, ischoklad, skumtomtar, julmust, ja hur mycket gott som helst! Att man kan bli så lycklig över svensk mat :) och att de hade tänkt på oss och att hennes syster tagit med det till oss... Jag är bara så glad att jag fått lära känna dessa underbara människor. Gick upp och visade korgen för den andra familjen och de blev lika rörda dem, så där stod vi och snyftade i trapphuset. Så imorgon blir det svenskt julbord här nere, och ikväll ska vi griljera skinka och imorgonbitti ska vi grilla revben. NU är det JUL även för oss som har 30 grader varmt och Sol ;)

Hoppas ni andra inte är alltför insnöade och att Kramiis får en underbar resa till Egypten! och krånglar sambon, så sätt dig på ett flyg till Nairobi,  telefonnummer står på bloggen :)

KRAM och GOD JUL!
    Oj, vad gulligt gjort!  Kan tänka mig att ni blev rörda när t om mina tårar trillar när jag läser. Det klart att ni också ska ha julstämning trots 30 grader. Ska jag vara ärlig skulle jag lätt byta ut alla våra minusgrader och snöhögar mot värme och en solig strand. Men jag förstår till fullo att ni längtar hem. Du får försöka tänka och glädjas åt nästa år när ni är hemma med er fina kille och njuter.

Kram och god jul till alla och särskilt till Kramiiis!
  • Turbomamma

God morgon Kramiis!

Hur har du det? Hoppas det går superbra på jobbet nu och att magsjukan är bättre.

Stor kram o trevlig helg!

Svar på tråden Kramiiis vänner