miism skrev 2010-12-23 11:47:12 följande:
Godförmiddag kära tråd!
Idag är livet bara bra :) och jag hoppas ni allihop får en helt helt underbar julafton!
Jag ligger nu i soffan och mumsar fudge (alla bitar fick faktiskt inte plats i burken) och dricker Cola. Ska snart vila middag lite grand är planen. Imorse fick vi sms av en av våra grannfamiljer (de som är klara och ska åka hem om 3 veckor) att vi skulle titta förbi dem innan vi gick och handlade idag. Sagt och gjort, och vet ni vad de hade gjort!? De hade fått moster på besök igårkväll och hon hade med sig en hel julkorg till oss och den andra svenska familjen som är här över jul. Med skinka, vörtbröd, sill, ischoklad, skumtomtar, julmust, ja hur mycket gott som helst! Att man kan bli så lycklig över svensk mat :) och att de hade tänkt på oss och att hennes syster tagit med det till oss... Jag är bara så glad att jag fått lära känna dessa underbara människor. Gick upp och visade korgen för den andra familjen och de blev lika rörda dem, så där stod vi och snyftade i trapphuset. Så imorgon blir det svenskt julbord här nere, och ikväll ska vi griljera skinka och imorgonbitti ska vi grilla revben. NU är det JUL även för oss som har 30 grader varmt och Sol ;)
Hoppas ni andra inte är alltför insnöade och att Kramiis får en underbar resa till Egypten! och krånglar sambon, så sätt dig på ett flyg till Nairobi, telefonnummer står på bloggen :)
KRAM och GOD JUL!
Oj, vad gulligt gjort! Kan tänka mig att ni blev rörda när t om mina tårar trillar när jag läser. Det klart att ni också ska ha julstämning trots 30 grader. Ska jag vara ärlig skulle jag lätt byta ut alla våra minusgrader och snöhögar mot värme och en solig strand. Men jag förstår till fullo att ni längtar hem. Du får försöka tänka och glädjas åt nästa år när ni är hemma med er fina kille och njuter.
Kram och god jul till alla och särskilt till Kramiiis!