Inlägg från: mulan |Visa alla inlägg
  • mulan

Kramiiis vänner

kramiiis skrev 2010-12-15 10:32:36 följande:
    Jag kom fram på minuten.
    Trevlig rysk läkare som nu var kopplad till landstinget och bredvid privat.
    Hon kunde ta alla prover om jag betalar men ansåg onödigt (behandlas med kortison och trombyl/Fragmin) Hon vill kolla blodflödet genom livmodern med doppler om dåligt ge livmodernassage. Och det måste jag göra på hennes privata klinik kostar 1400 för dopplerunders och sen 400 per massage omgång upp till 10 ggr.

Om doppler visar ok skriver hon ut 15mg prednisolon och kanske även fragmin. Om
    Dåligt massage och pred/fragmin.

Hon tror hon kan få igång mina äggstockar och göra så jag blir av med en del klimakteriesymton om jag får massage ifall det är felet. Hmmm njao vet inte riktigt men skitsamma får bli doppler iaf.

Hade precis haft äl enligt vul, inga cystor eller annat konstigt.
    Hoppas verkligen att hon kan hjälpa dig. Kosta vad det kosta vill, bara du får hjälp. Massa kramar
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan

Pluggande mamma: I vårt vardagsrum har vi 1 stort perspektivfönster och 2 normalstora. Men jag har faktiskt bara gardiner i 1 av de normalstora. De fönstret är ut mot gatan och jag valde de fönstret för att huset inte ska se obebott ut. De andra låter jag vara utan gardiner för ljusinsläppets skull. Vi har helt vita väggar + vägg med en mörk fondtapet (svart med vita streck). Ibland blir jag sugen på att sätta upp gardiner i de andra fönsterna oxå men jag kommer låta det vara som det är.

.?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan

God morgon i tråden Solig!!!!!

Nu har hostan kommit men ingen feber. Å jag får alltid hosta när jag är förkyld men väldigt sällan feber så det är nog ingen Nöff Nöff *pust*

Å en extra varm kram i snökaoset till vår älskade goa Kramiiis

.?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-12-16 08:50:06 följande:
    Verkar som nöff nöff är på väg tillbaka. Läste på aftonbladet att 10 st hade dött i England av det och att det hade insjuknat en del här med....
    Ja här hemma var det ett barn smittat på sjukhuset å sen då den flickan jag träffade som var först på sitt sjukhus. Än så länge är det inte många men det kommer nog öka snart.
    kramiiis skrev 2010-12-16 08:50:22 följande:
    Mulan:

Vädur: hihi ska vi bråka om det sötnos

Lite låg idag... Ville inte gå upp utan ligga kvar i sägen med kissetroll.
    Ja ligga kvar i sängen och gosa katt är inte helt fel Hjärta. Kramar
    miism skrev 2010-12-16 09:04:59 följande:
    Godmorgon kramiis och alla andra härliga i tråden!

Inte bara kramiis som har seg dag idag, klockan är snart 11 och jag har visserligen kommit ur sängen och klätt mig, men det där med frukost känns som något jag hoppar över idag. Maken och sonen har ätit, men vi behöver handla och inget av det vi hade hemma kändes gott idag. Är sådär lagom seg och kräsen.
    Väntar på att vår städerska ska komma och städa, jepp vi är bortskämda här nere med vissa saker.
    Ska gå ner till köpcentrumet framåt lunchtid och äta lunch och handla, passar på att fly fältet medan här blir städat, är inte riktigt bekväm med att vara hemma när det blir städat, även om det är VÄLDIGT skönt att få det gjort.
    Håller tummarna stehårt inför dagen!!!! Hoppas att ni får positiva besked idag! Kramar
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan
    kramiiis skrev 2010-12-16 10:35:34 följande:

Fick tid 12 januari hos nästa gyn
    var en väldigt trevlig barnmorska jag pratade med iaf!

Lycka till!!!!! En bra början med en trvlig BM iaf
    pluggande mamma skrev 2010-12-16 10:37:25 följande:
    fn oxå! välte ut hela kaffe koppen på tanjentbordet... får se om det blir några sviter efter det.... Första gången det hänt iaf! GRR...
    aj aj         ùεΠ↓Φµ»¿¦ωí♦≡.........Flört

På min dator står det "spilltåligt tangentbord" . Undrar om det var en baktanke från sambon när han köpte den .
    Undrar om skärmen är "nystålig" för den fick en nysattack innan när jag inte hann vrida på huvudet
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan
    Mammiztill2 skrev 2010-12-16 10:52:02 följande:
    MULAN,, tänk om din dator får VIRUS nu??? 
    Ja den börjar säker grymta snart (nöff nöff)  . Då behöver jag iaf inte köpa någon julskinka iår. Får käka upp datorn istället
    kramiiis skrev 2010-12-16 10:54:04 följande:
    mulan: ja alltid skönt när de är trevliga och man slipper tjata till sig att man behöver hjälp....
    har fått tipset från en annan som gör ÄD

hihi spilltålig hehe
    Japp den är spilltålig . Jag garvade första gången jag såg det
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan
    små räkorna skrev 2010-12-16 11:27:41 följande:
    haha,här är det inte jag som spiller över tangentbordet utan mina gulliganer.....Flört
    dem har både spillt blåbärssoppa och smör när dem spelat på den.....*grymt*
    men man kan ju inte bli arg på dem för det......Glad men hur som helst så är tangenterna inte helt friska efter det,eftersom att alla tangenter inte funkar som dem ska nu.................lite irriterande kan jag ju säga.Skrikandes
    Min bror hälde med flit 1 glas saft och 1 glas mjölk i en toppmatad bandspelare när han var liten. Den fungerade alldeles utmärkt ändå . Men å andra sidan var kvalitén bättre förr på sakerna
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan

Tror jag svimmar snart . Flera av er har ju tidigare hört om mina grannar som är världens lataste. Dom om min förvåning när jag ser honom ute med en snöskyffel . Det är första gången denna vintern.
    Min sambo har inte kommit hem ännu och alltså inte hunnit skotta. Så nu ska det bli intressant att se hur mycket av snön som grannen tänker skotta bort på vår gemensamma infart. Jag misstänker att han bara kommer skotta sin parkeringsficka.

.?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-12-16 18:48:27 följande:
    Hur har det gått???
    Han skottade bara sin parkeringsficka Skrikandes. Sambon är nu ute och skottar resten och har varit i 2 timmar. Grannen var ute och rökte och skyllde på ryggen. Min sambo har oxå ont i ryggen men det hjälper liksom inte. Snön försvinner inte för det. Åhh vad arg jag blir på dom Demon!!!
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-12-16 19:23:38 följande:
    Fy för dem......skylla på ryggen... då kan de ju ialla fall ge er en fin julblomma eller nåt och visa lite tacksamhet 
    Tror nog inte de gör det för de är Jehovas vittne. När de flyttade in blev vi varnade av hennes gamla grannar för att de inte är de mest exemplariska grannar man kan ha.
    Många som frågar mig på jobbet vad det är för konstiga grannar vi har egentligen.
    I år har de tex inte klippt gräset  en enda gång själva utan de har hennes syster gjort var 3.e vecka.
    Alla löv från deras träd ligger nere i vår källartrapp.
    De har idag då skottat sin parkering för första gången (å troligtvis den sista denna vintern eftersom de bara skottar 1 gång /säsong).
    Trottoaren har de inte skottat alls vilket de är skyldiga att göra som fastighetsägare.
    Innan i höst bytte de alls fönster så nu har de inga persienner, men innan dess hade de alla persienner nerdragna året runt.
    De fick barn i våras och jag har sett dom gå ut med henne i barnvagnen 2 gånger på 8 månader.
    Deras telefonledning som ligger i ett pvc-rör har de slängt över på vår sida tomtgränsen.

Några exempel....
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
Svar på tråden Kramiiis vänner