• mucklis

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Hej hej!
    Bor en bit utanför halmstad med min sambo och min son på 3 veckor. Någon här inne som är intresserade av att träffas och fika lr liknande till våren? Det blir så ensamt när man sitter själv i lägenheten hela dagarna. =/

Grattis till alla förresten. =)

• mucklis
    Mia386 skrev 2011-02-15 12:52:06 följande:
    ja varför inte? Är alltid kul att komma ut och träffa folk :) 
    Vad skoj. =) Ja, precis. Jag känner att jag behöver komma ut från lägenheten lite.
  • mucklis

Skulle vara kul att träffas. =) Men måste bara fråga. Min son är ju snart 1 månad. Är det ok att ta med honom till ett fik? Jag menar, ganska mkt förkyldningar och smittor som går runt just nu. =/ Lr vad tror ni? Jag kanske är lite överdriven, men han är lite förkyld redan och så är jag så ny på detta. ^^

• mucklis

Beellas och Kezelie:

Ne, var det jag tänkte med. =) Ja, precis, det kommer fler dagar. ^^

• mucklis
    beellas skrev 2011-02-17 21:18:22 följande:
    Jag skulle inte dragit ut min 1månaders på ett fik. Va roligt förresten att du precis fött jag har 18dagar kvar till bf, kan du inte berätta lite?
    Oki, skoj att det snart är dags för dig. =)

Min förlossning var jättebra. Det tog bara 9 timmar från första värken och allt gick ganska smidigt.
    Jag badade i ca en timme och det var väldigt bra smärtlindring. När jag var öppen 8-9 cm tog de hål på hinnan och jag började med lustgas. Ett tag senare var han född. =) Fick 4 st inre stygn, hade nån bristning.

Personligen tycker jag att de fösta dagarna efteråt var värre än förlossningen då man blöder mkt, det svider när man kissar och hela kroppen är i princip slut. =P Men man återhämtar sig snabbt. =)

(Hela förlossningshistorien finns på min blogg: www.delatliv.blogg.se )
  • mucklis
    beellas skrev 2011-02-18 11:33:14 följande:
    åh det låter som en skön förlossning, jag har ju hört historier där de tagit 48timmar. usch!
    får hoppas det går snabbt och smidigt för mig också. jag tänkte också bada och helst ingen smärtlindning alls. men på sin höjd lustgas, absolut inget annat, jag är så nålrädd så ryggbedövning utersluter jag även om jag är döende haha.
    jag ska verkligen in på din blogg och läsa NU :D
    ja, för vissa tar det tid. En vän fick sin son för ett tag sedan, 30 timmar tog det. Stackarn säger jag bara. =/ Jag tror du klarar dej på lustgas. =) Dock hjälper den faktisk inget bara så du vet. Man blir bara snurrig och lite lost. Men, man kommer inte ihåg smärtan efter en värk. ^^

Om det blir jobbigt (jag tyckte det var ganska lite smärta tills de tog hål på hinnan) så tänk: "Det håller bara i sig i en minut, sen blir det bättre". Det hjälpte mig att fokusera på andningen och inte få panik. =) Men jag tror det kommer gå jättebra. Min vän som jag nämnde tidigare klarade sig utan epidural vad jag förstått så man är starkare än vad man tror. =)
  • mucklis
    beellas skrev 2011-02-18 19:30:43 följande:
    åh stackare! jag hoppas verkligen de går snbbt för mig. jag tycker alla tar den där epiduralen, som om man inte klarade sig utan typ, men förr i tiden klarade man sig utan problem ju. nejnej de är inget för mig iaf! jag ska göra allt för att tänka positivt :) men du, känns de inte som en evighet att vara på förlossningen och bara vara där när man har värkar, dom kan ju hålla på i flera flera timmar lixom, blir de inte otroligt tråkigt, även om man har fullt upp med allt då så kan jag tänka mig att de blir jävligt lamt, eller har jag fel? :)
    man klarar sig utan epidural. ^^
    hehe, när man har värkar så koncentrerar man sig på att ta sig genom dom. jag tyckte tiden gick väldigt snabbt, typ att 9 timmar var 2 timmar eller nåt. ^^
    jag tyckte inte de var lamt lr nåt, var mest irriterad på ryggvärken som aldrig riktigt försvinner mellan värkarna. =P
  • mucklis

Hur gamla ska bebbar vara innan man kan börja ta med de lite överallt? Än så länge tycker jag min son på 5 veckor är lite liten kanske, men finns det någon lagom ålder såhär i influensatider? =)

• mucklis
    Jag ammar. Ja, jag behöver komma ut lite, men vill inte riskera att Liam blir sjuk. =/ Tror jag får vänta ett tag till innan jag vågar sitta på café med honom. Då hinner det ju förhoppningsvis bli lite varma och finare väder med. =)
    När började ni här inne i forumet ta med era små ut?
  • mucklis
    Theta skrev 2011-03-01 23:35:52 följande:
    Vi tog med Cassie ut rätt tidigt. Typ 4-5 veckor. Men då var det inga förkylningar och så som härjade direkt. Var vänner eller familj förkylda/sjuka så sköt vi upp besök tills alla var friska :)
    oki. Det är lite tråkigt att det ska gå så mkt förkyldningar och skräp nu och att det ska vara så kallt. Liam behöver komma ut och få lite frisk luft. =/ Är iof ute och går när det är över nollan men han har varit ganska så förkyld ett bra tag nu så vågar knappt gå ut. =S
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?