• Mia386

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Theta skrev 2011-01-08 11:20:23 följande:
    Känner igen mig med ensamheten. Just nu så har Cassandra bara Anna-Lucia som kompis, Mias dotter, men det skiljer 8 månader på dem så de kan ju inte leka tillsammans eller så ännu. Sen så känner vi inte några andra här i Vallberga med barn :( Så tråkigt är det.

Ibland så ser man någon gå utanför med sina barn i Cassies ålder, har seriöst funderat på att springa efter dem och typ säga " Hej! Jag har ett barn också, och är ensam. Ska vi bli vänner så våra barn kan leka?" Haha...!!! Solig De hade ju sprungit bort fort som fan Tungan ute
    haha.. låter något som en pedo hade kunnat göra ju :-P

Rätt märkligt att det finns så många "unga" gravida som är ensama här i laholm/halmstad, :S  
  • Mia386
    Trasdockan skrev 2011-01-09 11:49:48 följande:
    Hahaha, låter som något jag själv tänkt göra!!Tungan ute 
    Jag känner oftast att man jobbar så mycket o när man väl är ledig så vill man ju bara vara hemma o umgås med la familia! O så ska det renoveras på huset, det ska städas o hållas på! Speciellt nu när vi båda jobbar heltid så hinner man inte med så mycket längre!Rynkar på näsan 

Har ni jobb tjejer eller pluggar ni? Vet ju att i vår ålder så är det ju inte alltid så enkelt att få jobb, iaf inte ett fast! Jag har haft turen då jag fick fast anställning direkt efter gymnasiet o har jobbat på samma ställe sen dess!
    arbetslös är jag... har jobbat innan i hemtjänst, men de ville inte ha tbx mig när de fick veta jag var gravid.. dum nog så anmälde jag dom inte :/ men men.. jobb ska jag inte tänka på än, är föräldraledig till september, kanske lite mer, får se hur jag gör. Sedan ska jag leta jobb som massör :) 
    Vad jobbar du med för något då? 
  • Mia386
    Trasdockan skrev 2011-01-09 16:48:24 följande:
    Jag är utbildad yrkeschaufför o kör för Schenker åkeri i Halmstad. Just nu kör jag enkel lastbil, men ibland får jag hoppa in o köra med släp oxå!
    Ska bli spännande att se hur länge jag kan jobba i denna graviditeten, då jag blev sjukskriven när jag var i 7:e månaden när jag väntade lilleman!  Många av mina kollegor tror att bara för att man är gravid så får man börja "gå hemma", men vem ska då betala mina räkningar!? Så jag får allt vackert jobba tills jag får havandeskapspenning.
    Det kan väl dom göra ;P Kan man få det om man "bara" kör lastbil? Fast är ju klart, är väl inte lätt med en stor mage i vägen :P 
  • Mia386

Vill ni ha en gratis mam napp så ska ni gå in på facebook, trycka gilla och fylla i formuläret "få en gratis napp" så skickar de en :) 

• Mia386
    Theta skrev 2011-01-12 11:09:42 följande:
    Jag tänkte beställa hem en sån napp med Mia, så kan Anna-Lucia få den av Cassandra :)
    låter bra det ^^
  • Mia386
    Theta skrev 2011-01-13 21:02:06 följande:
    Äntligen hemma igen! Vi har varit hos svärföräldrarna i Kristianstad sen i söndags. Och imorgon så blir det Ge-kås. Måste inhandla saker för dagisstart. Ska skicka papperna till kommunen imorgon tänkte jag, så i mitten av april kommer Cassandra att börja på dagis Skrattande

Ni som har lite äldre barn, vad ska man köpa?
    Jag har tänkt köpa ett regnställ och stövlar. Fick en overall av svärmor som hon köpte. Någon vårmössa ska vi också köpa. Men vad fasen behövs mer? Blir så jobbigt om man måste köpa upp en massa 2 dagar innan och stressleta och bara köpa första bästa..
    Jag tycker om att vara ute i god tid.
    du behöver inte köpa fler amningskupor iaf, jag har tre paket du kan få.. jag använder dom bara till att torka kräk med ^^ 
  • Mia386

Jag kom i en ganska bra grupp, vi kan prata o så, men de är de äldre personerna som umgås mest, sedan är där ett par till som vi är vänner med nu, som är något år yngre än mig, så det går ju bra det iaf :P Rätt kul, vi var tre par ur vår föräldrar grupp som födde på samma dag :P 

Jag (och sambon) träffar gärna mer folk, kul att lära känna fler människor, och johan känner inte så många då kan kommer från jämtland.. :P

Gud vilket gulligt ljud det kom från Anna-Lucia nu när hon busade med johan ^^ Så jävla underbart <3 

• Mia386
    mucklis skrev 2011-02-15 11:43:47 följande:
    Hej hej!
    Bor en bit utanför halmstad med min sambo och min son på 3 veckor. Någon här inne som är intresserade av att träffas och fika lr liknande till våren? Det blir så ensamt när man sitter själv i lägenheten hela dagarna. =/

Grattis till alla förresten. =)
    ja varför inte? Är alltid kul att komma ut och träffa folk :) 
  • Mia386

bör ju helst vara ett barnvänligt kafé.. finns ett i laholm tydligen som ska vara barnvänliga på förmiddagar har jag för mig. 

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?