Inlägg från: m med tre stjärnor |Visa alla inlägg
  • m med tre stjärnor

flickrum

Min äldsta dotter, snart nio, delar rum med sin 1,5 årige lillebror.
    När vi flyttade in var det rätt nytapetserat och hon tyckte att tapeterna var okej så de sitter kvar. Det är en fondvägg som är mörkt lilavinröd och tre väggar som är ljust rosa med lite tuffare form av hjärtan.
    Hon har sängen odda från ikea (med en utdragbar säng under, tidigare delade hon rum med sin sexåriga lillasyster som då bodde i den sängen, men nu är den jättebra att ha som extrasäng) Hon har även vitt skrivbord, bokhylla och garderober.
    Annars är lila hennes färg så hon har lila gardiner, lila matta och lilaprickig dyna på skrivbordsstolen samt lila lavalampa i fönstret.
    Som sängbord har vi valt en svart pall med lampa på fot som lampa. På så sätt finns det en extra stol till kompisar när de ska spela dator.

Lillebror har en så länge en växasäng vid hennes fotända. Han har några tavlor och sina gosedjur i sängen. Leksakerna har han dock i vardagsrummet (nej inte jättekul med bilmatta och leksaker där men är man trångbodd - sex personer i en fyra på 100kvm - så är man)

Annars är jag väldigt nöjd med det stora rummet som mina mellantjejer delar.
    I det rummet har vi en sån jättebokhylla expedit från ikea.
    Den ena har valt turkost som färg så hon har turkos matta och andra detaljer.
    Lillasyster har valt rosa (men det fick bli rött också) så hon har detaljer i de färgerna. Som gardin har jag valt en vit kappa med bl a rosa och turkosa prckar. Det blev jättefina rum.
    Och båda känns möjliga att bygga på för framtiden.

Svar på tråden flickrum