• Agent Fluff

Hello Kitty dator

Min dotter önskar sig en Hello Kitty dator i julklapp, men jag har fått intrycket av att det mest är skit och att barnen tröttnar snabbt på den. Vad har ni för erfarenheter som köpt den till era barn? Den kostar ju ändå ca 500 spänn och jag vill inte kasta pengarna i sjön. Var kan jag läsa mer om den?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hello Kitty dator
  • Ruggugglan

Min dotter hade en annan barndator som hon fick när hon fyllde tre. Den har använts flitigt och började bli sliten, så vi köpte en Hello Kitty barndator till henne nu när hon fyllde 5år. Hon tycker om den väldigt mycket! Sitter med den en stund varje dag, och jag tycker det är bra att själva "skärmen" är upplyst. Däremot så är väl vissa grejer lite väl avancerade för en 5åring...Men de växer ju de små liven.

Hittade den för 399:- på LEKIA.

• Kiira

Någon som vet vad för batterier som ska vara till Kitty datorn?
    har hunnit slagit in den vi köpt o de vore ju tråkigt om vi inte har batterier till den.. 

• Agent Fluff
    Kiira skrev 2010-12-20 19:10:13 följande:
    har hunnit slagit in den vi köpt o de vore ju tråkigt om vi inte har batterier till den.. 
    Jag kollade på toys R' us hemsida och där står 1 stk POWER ULTRA 4 C-batteri.

För övrigt så blev det denna till tjejen istället

lekmer.se/leksaker/spel/v-smile-tv-learning-system-nalle-puh (Dock inte till det priset! På BR kostade den 600:- )
  • Agent Fluff

Just det.... Min tjej fyller år i januari så ni som har köpt datorn till era barn kan väl återkomma med info när kidsen har testat den lite Så jag vet om det är värt att jaga fatt på en tills födelsedagen ist.

• Ruggugglan
    Kiira skrev 2010-12-20 19:10:13 följande:
    Jag har för mig att det ingick batterier.
  • Ruggugglan
    Agent Fluff skrev 2010-12-20 21:20:24 följande:

lekmer.se/leksaker/spel/v-smile-tv-learning-s... (Dock inte till det priset! På BR kostade den 600:- )
    Vi funderade på att köpa den till vår dotter, men sambon tvärvägrade när han såg att den drevs av batterier. Jag vet inte varför.. Men det verkar vara en rolig grej!
  • Mumin75
    Agent Fluff skrev 2010-12-20 21:20:24 följande:

lekmer.se/leksaker/spel/v-smile-tv-learning-s... (Dock inte till det priset! På BR kostade den 600:- )
    Den funderade vi också lite på innan vi köpte hello kitty-datorn... kanske blir till hennes födelsedag i februari. Kan du inte skriva sen och berätta hur den var?
  • Agent Fluff
    Mumin75 skrev 2010-12-21 12:04:25 följande:
    Den funderade vi också lite på innan vi köpte hello kitty-datorn... kanske blir till hennes födelsedag i februari. Kan du inte skriva sen och berätta hur den var?
    Absolut Vi får återkomma båda två efter jul och uppdatera varandra
  • Mumin75
    Agent Fluff skrev 2010-12-21 15:10:12 följande:
    Absolut Vi får återkomma båda två efter jul och uppdatera varandra
    Ja, det får vi göra
  • Kiira

man kan ju lära sig finska på datorn! tänkte inte på de när vi köpte den. här där vi bor (just vid finska gränsen) så är finska rätt bra att kunna =) själv kan ja bara fula ord på finska så nu kanske döttra min kan lära mig lite nytt =)

• Majken

Min dotters (hon är 5 1/2 år) farföräldrar är från Finland och hon fick en förra året och jag tycker den är skräp!! Hon har lekt med den kanske ett 10-tal ggr...

Svar på tråden Hello Kitty dator