• blueberry4

Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?

Har en kull kaninungar som jag inte blir av med. De är jättesöta underbara, friska och krya och jag har annonserat i diverse tidningar, blocket och satt upp lappa typ överallt. Ändå är det ingen som verkar nappa. De börjar bli stora, och det äter som fan och tar en jäkla plats och skitar ner. Jag vet att kaniner gör detta men nu börjar läget bli desperat. Stinker piss gör det oxå trots att jag städar var eviga dag. Det börjar bli trångt i kaninburen och jag vill ju inget annat än att ge dessa yviga kärlekstörstande små liv nya familjer att leva i. Men jag blir sannerligen inte av med dem och jag vet inte vad jag ska göra. Någon som vet eller kan komma med något bra tips!! Ska jag avliva dem hos vetrinären eller släppa ut dem i skogen eller vad???
    Det var inte meningen att det skulle bli en kull från första början men min hankanin lyckades klämma sig ur sin bur,körde huvudet genom glipan vid öppningen på buren och fick i några minuter tillsammans med honan som för övrigt går fritt i huset. AJjajajaj men men Vad gör jag nu???

• Svar på tråden Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?
  • Simsonen
    blueberry4 skrev 2010-12-15 21:01:17 följande:
    Bahahah... Jag har uppfattat det som så oxå! Men vad ska jag göra då? Är avlivning den enda utvägen?
    Som någon skrev, det är ju skillnad på att sälja och att skänka så prova att inte ta betalt för dem, annars är nog avlivning det enda.
  • blueberry4

Jag har annonserat ut dem med överskrivt bortskänkes men ingen nappar.
    Avlivning vad kostar det då på 10 kaniner!!!
    Passar ju lägligt med den utgiften nu till jul. Kanske är bättre att släppa dem i skogen ialla fall det är ju i allafall gratis...!

• alvaereva

Vad är det för kaniner? Alltså ras, färger, hårlag osv?

• Simsonen
    blueberry4 skrev 2010-12-15 21:11:17 följande:
    Passar ju lägligt med den utgiften nu till jul. Kanske är bättre att släppa dem i skogen ialla fall det är ju i allafall gratis...!
    Ja gör du det så kan du gott ha det på ditt samvete resten av ditt liv, att de svälter, fryser ihjäl, plågas av något annat djur o.s.v 
    De flesta NORMALA människor med ett HJÄRTA i kroppen hade knappast kunnat fira jul med klappar och god julmat om de visste att det var på bekostnad av små kaninungar som då fick lida istället. 
  • ängeln

Nu kommer jag inte ihåg vad djuraffären hette, men jag såg att det fanns en djuraffär i Lahom som tar emot djur som man inte kan ta hand om. Hon hjälpte även oss när vi skulle könsbestämma våra kaninungar i somras. Du kan ju googla. Synd att vi redan har 3 kaniner . Att få en kull på sina kaniner fungerar nog bäst på våren så är de klara till sommaren, lättast att få sålda då i alla fall.

• Simsonen
    blueberry4 skrev 2010-12-15 21:11:17 följande:
    Fast jag antar att syftet med tråden är det gamla vanliga, blocket funkar inte så då lägger man ut en förtäckt annons här istället och spär på med hemskheter som kommer drabba de små om inte någon förbarmar sig över dem. Dåligt!
  • Kimona

Testa annonsera.se det är dessutom gratis, sen brukar det finnas internettorg (för mig heter det trollhattantorget.se) men testa om det finns med din kommun också. Även det är gratis att annonsera på :)
    Annonsera i metro som de flesta läser eftersom den är gratis och finns vid alla busstationer och i de flesta städer.
    Posta på facebook och om du har någon blogg. Kolla upp om Djurens Vänner kan hjälpa dig (de vill ju inte att kaninerna ska avlivas om de är fullt friska).

Var har du satt upp lappar? Testa bensinstationer, mataffärer och djuraffärer.

Lycka till :)

• wantababy

jag tar gärna 2 st om frakt kan ordnas till eskilstuna :)

Svar på tråden Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?