• stn01

5 månader vänder sig inte...

hej
    har en glad nyfiken pratig tjej som nu bleve 5 månader,
    hon har inte börja vända sig än men har 3 gånger råkat "tippat" över från mage till rygg.
    är det ovanligt att de är så sena eller finns det fler o när börja era bebisar vända sig?

• Svar på tråden 5 månader vänder sig inte...
  • Matsina

Min dotter rullade första gången från rygg till mage vid 5 månader och sen mage till rygg vid 6 mån och hon e normal =)

Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
  • Vickan I

Vår kille lärde sig aldrig att vända. Inte åt något håll. Han råkade också bara slå över ibland. Men han har hängt med bra i utvecklingen ändå. Började krypa lite sent, men gick vid normal tid, när han var 1 år ganska precis. Han pratade också mkt och gör fortfarande. Så tror de har olika färdigheter helt enkelt våra små.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Thursday

Sonen började nog vid ca 5 månader att vända sig medvetet, sen kröp han vid 8 månader så det säger inte så mycket.

• vinkelslip

Du, det kommer. Stressa inte, hon utvecklas i sin takt och kommer i sinom tid vända sig när hon är redo.

• Phillippa

Ojdå!

Min dotter var 9 månader när hon vände sig medvetet :). Hon är 15 månader nu och både går och säger massa ord. Ingen fara men jag var också orolig!

• ELLEoClara

Runt 6 månader vände min tjej sig enstaka gånger.

• bambigirl

Min tös vände sig från mage till rygg 2 gånger vid 4 månader av misstag. Sen inte en gång förrän hon var dryga året. Enligt bvc var allt ok och nu är hon en helt vanlig (och ovanligt begåvad såklart) 3-åring som vänder sig, går, hoppar och springer hela tiden.

Svar på tråden 5 månader vänder sig inte...