• stn01

5 månader vänder sig inte...

hej
    har en glad nyfiken pratig tjej som nu bleve 5 månader,
    hon har inte börja vända sig än men har 3 gånger råkat "tippat" över från mage till rygg.
    är det ovanligt att de är så sena eller finns det fler o när börja era bebisar vända sig?

• Svar på tråden 5 månader vänder sig inte...
  • smörboll

Inget av mina barn vände sig medvetet. En lärde sig krypa och ställa sig vid 6 månader och den andra vid 9 månader så det säger inte så mycket alls...

• stn01
    Solig då va man inte ensam det va skönt får ständigt höra o får spydiga kommentarer på att hon borde kunna det för länge sen då hela världens ungar enligt många börjar vända sig vid 2 till 3 månader
  • stn01
    bambigirl skrev 2010-12-15 22:57:54 följande:
    Min tös vände sig från mage till rygg 2 gånger vid 4 månader av misstag. Sen inte en gång förrän hon var dryga året. Enligt bvc var allt ok och nu är hon en helt vanlig (och ovanligt begåvad såklart) 3-åring som vänder sig, går, hoppar och springer hela tiden.
  • liza32

Min dotter är också 5 månader och hon har nog vänt sig från mage till rygg tre gånger kanske, men det var nog minst en månad sedan. Hon har inte vänt sig från rygg till mage någon gång. Hon ligger mycket på både rygg och mage och när hon ligger på rygg sprattlar hon som bara den och "snurrar" runt på filten. Började också känna mig lite orolig eftersom "alla andra" barn vänder sig om så tidigt.

• savigs

Min son var 6½ månad när han vände sig första gången och han är nu en fullt normal 3-åring

• Flickan och kråkan

Min äldsta var nästan 7 månader innan han vände sig. Han satt själv innan han började rulla. Lillebror började rulla vid 4 månader. Barn är olika .

• Fenna

Min son var aldrig speciellt intresserad av att vända sig åt något håll. Idag är han en helt normal tvååring. 

• stn01

:) alla är så mysigt olika när min lilla fis ligger i gymet så är oftast alltför upptagen med att prata sprattla o ligga på sida för att ta leksaker både på rygg o mage

• JohannaMarija

Det är ju helt olika :), inget att oroa sej för. Men vår tös är 5 månader och Vänder sig åt båda hållen medvetet .. Men mest från rygg till mage, det är roligare att ligga på mage tycker hon :)

• tankar2009

Min son på 7 månader har bara vänt sig ett fåtal gånger. Han gillar det inte helt enkelt, känns som att han undviker att rulla runt för han sträcker sig efter saker eller så ger han upp om han inte lyckas nå det. Men jag har sett att han kan om han verkligen vill. Däremot så kan han sitta ganska stadigt men framför allt kan han hasa sig runt och bakåt (inte så mkt framåt än men han kämpar..). Han förflyttar sig jättesnabbt! så jag tror inte det säger så mycket faktiskt!

Svar på tråden 5 månader vänder sig inte...