• Koalan

Skilja på snygg och attraherad ?

Oj då får väl jag gå emot strömmen här då :D

Jag håller definitivt med om att snygg och attraherad är 2 helt olika saker, den man blir attraherad av behöver ju inte ens vara snygg (i andras) ögon liksom. Man kan självklart tycka folk är snygga utan att bli attraherade också.

MEN jag håller INTE med om att jorden direkt går under om min pojkvän skulle känna attraktion för en annan tjej, lika lite som han skulle tycka det om jag skulle känna attraktion för en annan kille. Jag tror att både han och jag har bra självförtroenden och litar självklart till tusen procent på varandra, så vi skulle inte lägga så stor vikt i sådant som inte kan hjälpas. Man kan ju inte HJÄLPA om man känner sig attraherad av någon annan, frågan är vad man GÖR ÅT SAKEN. Varken han eller jag skulle göra något åt saken, utan vi berättar det för varann istället.

Det är mänskligt att bli attraherad av andra och inget man kan göra något åt, självklart blir vi MEST attraherade av varann såklart och vi vill bara ha varann.

• Koalan

Men att flirta och att bli attraherad av är ju två olika saker. Man kan bli attraherad av en ny kille på jobbet, men då får man ju få sjutton se till att man inte 'gör' något åt saken så att säga.

Svar på tråden Skilja på snygg och attraherad ?