• hobnob

Skilja på snygg och attraherad ?

Älskarlivet: Håller helt med!

Visst ser jag att andra människor är snygga, men jag attraheras inte av någon annan än min sambo.

Därför blir jag så irriterad när en del tror att man ljuger när man säger att man inte attraheras av någon annan än sin partner. Och så säger de "Men, man blir väl inte blind för att man är tillsammans med någon".

Nej, det blir man inte. Men som sagt, det är skillnad på att se att någon ser bra ut och att attraheras av personen i fråga.
    Och för mig krävs det mer än ett visst utseende för att jag skall bli attraherad.

• hobnob

Älskarlivet: Återigen har du rätt tycker jag!

Man kan ju inte förbjuda någon (eftersom de antagligen inte styr över det själv), men man kan välja att inte acceptera.

• hobnob

Älskarlivet: Åh vad jag avskyr när folk (oftast tjejer) säger att det är "ok att killen blir hungrig ute, bara han äter hemma". Vilken j-la sunkig inställning, och vilken låg syn på sig själv de tjejerna måste ha.

Oj! Nu känner jag att jag går igång. Men jag blir verkligen förbannad när tjejer uttalar sig så. Hur kan någon tycka att det är ok att deras man är ute och "kåtar upp sig" och sen kommer hem "och tar för sig". För det är ju så det låter. Grrrr!

• hobnob

Danbala: Visst är det ok om båda är med på det. Eller om det t ex gäller en porrfilm som hetsar upp (men då vill jag helst oxå vara med och titta ).

Det jag retar mig på är när tjejer tycker det är ok att killen är ute på krogen t ex och flirtar och hetsar upp sig, och sen kommer hem till henne och tillfredsställer det behovet som väckts ute av andra tjejer. Att de liksom är "tacksamma" över att han "åtminstone inte är otrogen". Det känns så "fattigt" på något sätt.

Svar på tråden Skilja på snygg och attraherad ?