• tovediana

Melvin

Jag förstår mig inte på föräldrar som döper sitt barn till
    MELVIN.......

ja, tänk er honom, 30 år gammal och ska presentera sig
    "hej jag heter melvin"

jaaaaaa, och du var hur gammal? 1-2 år?

• Svar på tråden Melvin
  • Surfare

Nej 30.

Melvin kommer ses som ett helt normalt namn för den generationen, speciellt med tanke på hur vanligt det är.

• Laire

Eftersom det har använts som förnamn i många år behöver du inte oroa dig Det finns gott om äldre som heter så, det är ett namn som återfått sin popularitet... Det är lika skämmigt som att presentera sig som Vilmer som 30-åring...

http://en.wikipedia.org/wiki/Melvin  <-- här har du exempel på flera Melvin...

Däremot är det fult, men det är en smaksak

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Hallonmopeden

Många barn heter ju det idag så om 30 år är det väl inte konstigt att presentera sig med det namnet! Konstigt resonemang!

• Flamma

TS: Fundera du lite på de namnen du själv har som förslag

Melvin & Meya - Mina Älskade Fina Underverk
  • lightfish

Och vad heter ditt/dina barn?!? Nu heter inte mitt barn Melvin men det är väl som vilket annat namn? Vad är ditt problem?

• Halkatla
    Flamma skrev 2010-12-17 07:27:58 följande:
    Kunde inte ha sagt det bättre själv. Så det skulle vara pinsamt att presentera sig som Melvin när man är 30, men inte Dexter eller Nemo?
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • La Lola
    Flamma skrev 2010-12-17 07:27:58 följande:
    Drömmer
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • lightfish

Jag håller med ovanstående talare, dina namnförslag på din ofödda son var ju minst sagt...intressanta... Du skall icke kasta sten i glashus

• tovediana

men vad elaka ni är.. de namn som jag har skrivit är såna som funnits i släkten.

men min son är en emilio, ingen nemo eller dexter, haha

• lightfish
    tovediana skrev 2010-12-17 14:35:55 följande:

men vad elaka ni är.. de namn som jag har skrivit är såna som funnits i släkten.

men min son är en emilio, ingen nemo eller dexter, haha

Och du tycker inte du är elak? Obestämd Intressant... Jag hoppas du eller pappan har någon utländsk bakgrund annars är det väldigt udda med Emilio....
Svar på tråden Melvin