• tovediana

Melvin

Jag förstår mig inte på föräldrar som döper sitt barn till
    MELVIN.......

ja, tänk er honom, 30 år gammal och ska presentera sig
    "hej jag heter melvin"

jaaaaaa, och du var hur gammal? 1-2 år?

• Svar på tråden Melvin
  • daKi
    Flamma skrev 2011-01-12 19:05:15 följande:
    Ja, många tyckte nog det var konstigt när min mamma fick heta Towe när hon föddes -55
    Nu är jag ganska efter i diskussionen känner jag men vill bara säga att du har underbara namn på dina barn. Jag har en Melvin och väntar en Meja (om det blir en flicka)
  • Anonym13Åring

Hej! Jag är 13 år och heter Melwin. Jag tycker att du har fel som vågar uttrycka dig sådär. Jag heter Melwin utan problem! Föräldrar döper sina barn hur de vill. 

• AnnaStjärnhök

Håller med. Melvin är ett konstigt namn, som inte hör hemma i Sverige överhuvudtaget.

• AnnaStjärnhök
    Halkatla skrev 2010-12-17 15:04:51 följande:
    Som man frågar får man svar. Du är inte direkt diplomatisk mot alla (och de är nu ganska många!) som valt att kalla sin son Melvin. Melvin på en unge ur 00-generationen är ju inte konstigare än en 70-talist som heter Fredrik.
    Jo det är det. Fredrik har funnits i Sverige sedan medeltiden, och i germanvärlden ännu längre.
  • Connie07

Det finns mycket "sämre nanm än Melvin.Jag tycker den är ok och passar i alla åldrar.Tänk på namnen:Gösta,Otto,Sigbritt osv..lite skillnad ändå

• belletristik

själv är jag ett stort the Melvins-fan och en av första gången jag och sambon sågs var på en Melvins-konsert i Prag där han jobbade och jag hängde backstage (pga för sjuk för att orka se konserten haha) och jag fick sångaren Buzzs "blessing" över vårt förhållande, att jag skulle ta hand om min nye kille o så..., och nu när vi är gravida kanske Melvin skulle vara ett fint namnval med tanke på den historian . :)
    tror inte det blir så just för oss, men poängen var att vi
    alla har  olika ingångar och bakgrundsstorys på olika personliga plan till varför vi tycker om namn som vi tycker om eller inte... 

• phantom
    tovediana skrev 2010-12-16 17:31:49 följande:

Jag förstår mig inte på föräldrar som döper sitt barn till
    MELVIN.......

ja, tänk er honom, 30 år gammal och ska presentera sig
    "hej jag heter melvin"

jaaaaaa, och du var hur gammal? 1-2 år?

Det är ju bättre än Texas och Lennox och Sion som är trend nu.
  • AndreaBD
    phantom skrev 2017-04-20 14:33:50 följande:
    Det är ju bättre än Texas och Lennox och Sion som är trend nu.
    Är Sion trend? Med vilket uttal?  Det uttalas ju egentligen som Sean (eller Shaun, med amerikansk stavning). Alltså inte Si-ån.  Där är jag verkligen nyfiken om folk kanske uttalar det som det stavas?
  • phantom
    AndreaBD skrev 2017-04-20 14:55:38 följande:
    Är Sion trend? Med vilket uttal?  Det uttalas ju egentligen som Sean (eller Shaun, med amerikansk stavning). Alltså inte Si-ån.  Där är jag verkligen nyfiken om folk kanske uttalar det som det stavas?
    "Si-onn" från de föräldrar jag hört uttala det.
Svar på tråden Melvin