• tovediana

Melvin

Jag förstår mig inte på föräldrar som döper sitt barn till
    MELVIN.......

ja, tänk er honom, 30 år gammal och ska presentera sig
    "hej jag heter melvin"

jaaaaaa, och du var hur gammal? 1-2 år?

• Svar på tråden Melvin
  • Halkatla
    tovediana skrev 2010-12-17 14:35:55 följande:

men vad elaka ni är.. de namn som jag har skrivit är såna som funnits i släkten.

men min son är en emilio, ingen nemo eller dexter, haha

Som man frågar får man svar. Du är inte direkt diplomatisk mot alla (och de är nu ganska många!) som valt att kalla sin son Melvin. Melvin på en unge ur 00-generationen är ju inte konstigare än en 70-talist som heter Fredrik.
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • lightfish
    Halkatla skrev 2010-12-17 15:04:51 följande:
    Som man frågar får man svar. Du är inte direkt diplomatisk mot alla (och de är nu ganska många!) som valt att kalla sin son Melvin. Melvin på en unge ur 00-generationen är ju inte konstigare än en 70-talist som heter Fredrik.
  • Liam0411

Jag gillar inte heller Melvin som namn, MEN jag ser inga som helst problem med att heta Melvin när man är vuxen. Det funkar väl lika bra som alla andra moderna namn nu..

Älskade och saknade Liam 0411-0606 & Lillebror BF 8/4 → livetutanliam.blogg.se
  • Darla

Nej, inte med tanke på vad en Melvin är i engelsktalande länder... Tungan ute

• La Lola

Melvin är ju dessutom ett gammalt namn.....

Inget sånt där nytt konstigt.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • linahelena

värre att döpa en nyfödd till fredrik, lennart, johan. niklas å sånna namn som var poppis förr isf. då blir dom ju riktigt mobbade.  fredrik 30bast kommer få det tufft liksom för alla andra fredrik sitter på ålderdomshem då.

• Nisen

Inte konstigare än Tove Tilda, Tilde, Tuva , Tindra,  Vilda som var och varannan unge heter nu för tiden.  skulle det gått en Tindra i min klass när jag var liten, är 30 nu så skulle det vart skit konstigt!

• DenNamnbitne

Håller med, men det är roligt att föräldrar har olika smak. Det vore inte så kul om alla valde mina favoriter även om det vore mer förståeligt om 500 barn fick namnet Gunnar varje år än att de får namnet Melvin.

• Flamma
    Nisen skrev 2011-01-12 13:28:57 följande:
    Inte konstigare än Tove Tilda, Tilde, Tuva , Tindra,  Vilda som var och varannan unge heter nu för tiden.  skulle det gått en Tindra i min klass när jag var liten, är 30 nu så skulle det vart skit konstigt!
    Ja, många tyckte nog det var konstigt när min mamma fick heta Towe när hon föddes -55
    Melvin & Meya - Mina Älskade Fina Underverk
Svar på tråden Melvin