Inlägg från: Essa83 |Visa alla inlägg
  • Essa83

Tid för c-uppsats?

Det är ju 10 veckor heltid, eller det blir sällan det beroende på om man får vårtermin eller hösttermin för det men kring 8-10 veckor heltid. Men då är ju research, inläsning, undersökningar, skrivande och sånt med i det. Sen grubblar man på den där uppsatsen 24/7 iaf så... Sitter med en av mina nu, ett examensarbete till på köpet.

• Essa83

Vi har inga opponeringar under tiden. Vi träffar vår handledare eller mailar med den under tiden för att stämma av och så dock. Men om du jobbar som lärare tycker jag du ska dra nytta av det. Gör din undersökning i skolan på skoltid om det går så får du ju mycket gjort gratis.

• Essa83

Håller nog med föregående talare också, i effektiv tid så tar det kanske fem veckor. Det gäller mest att motivera sig och vara ute i god tid för att få tid för intervjuer och lämna ut enkäter eller vad man nu ska göra för undersökning. Att ha struktur blir väl extra viktigt för dig som jobbar så mkt också. Jag jobbar själv kring 30-40 % och det hjälper mig att faktiskt få något gjort på uppsatsen. Jag kan inte slappa för jag måste hinna med att skriva och jobba. Men du jobbar ju mkt mer...

Men som jag skrev ovan så tycker jag du ska dra nytta av ditt jobb om du kan. Så sparar du en del tid. 

Svar på tråden Tid för c-uppsats?