Inlägg från: Penguine |Visa alla inlägg
  • Penguine

Havremustvälling - mjölkproteinallerisk.

På min ica hittar man havremusten bland musli och flingor, har du kollat där???

Jag testade att göra mjölkfri välling på havremust åt min dotter men ett annat recept än det i Altherafoldern. Hon tyckte inte om den men hon gillade inte EnaGo vällingen heller tills nyligen så det var nog bara välling generellt som hon inte gillade.

Det blir ju mycke billigare för er om han vill ha hemmagjord välling så jag hoppas det går bra.

• Penguine

Ja det tror jag absolut! Den vanliga vällingen som är från 6 månader är havrebaserad så det är nog ingen skillnad. Det receptet med ersättning och havremust jag fick av dietisten var från 6 månader, vid 1 år ändrades receptet något men jag minns inte vad.

• Penguine

Jag skulle gissa att det är såhär!

Gyllenmust välling enligt receptet på paketet med havremust är vuxenvälling eftersom den inte innehåller tillräckligt med näring, den är ju inte berikad med något.
    Men när du gör vällingen blandar ju du den med ersättning så då blir den mer näringsrik.
    Jag tror absolut att havremusten är mild för magen. Det finns jättemånga recept på mjölkfri välling med havremust så om den skulle vara dålig för bebismagar hade det nog visat sig vid det här laget Flört

Svar på tråden Havremustvälling - mjölkproteinallerisk.