Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

Varför tjuvstartar ni?

Jag julpyntar första advent eftersom jag älskar julen och tycker att det är så mysigt och fint med alla ljusstakar och stjärnor i decembermörkret. Stjärnor och stakar sitter uppe hela januari och någon stjärna hänger kvar i februari  Är det fel? 

• Mariohn
    Snabeldrake skrev 2010-12-17 13:02:31 följande:
    Inte fel, mysigt Tungan ute
    Jag menar väl det!  Det är ju första advent julen börjar här. Då går vi på julskyltning och sedan har vi förstaadventsbak med vännerna och spelar julmusik och tänder ljus. På JULAFTON är vi med familjen. Hela december är det ju advetnsfikor och lucia och annat som vi firar med vänner och bekanta. Klart vi vill göra det bland tomtar och ljus!
  • Mariohn
    Denebola skrev 2010-12-17 13:07:34 följande:
    Sett ur mitt perspektiv så går det utmärkt att göra allt detta utan att "fira jul", man firar helt enkelt advent/lucia - hör visserligen ihop med jul men är separata högtider. Ljus är en självklarhet under advent, men tomtarna kommer inte upp förrän 23:e dec, precis innan det är dags att fira jul. Julen börjar den 24:e.

Hoppas du är med på hur jag resonerar
    Aah då förstår jag  Jag gillar tomtarna och känslan av tomtestämning så mina tomtar får komma fram bakom krukor och gavlar redan första advent  Jag har dörrmattor med tomtar, julgardiner och jultvål. Det känns helt enkelt skönt att få allt utbytt och fint på en gång så att man kan slappna av och njuta sedan. Storstädning och byte av alla gardiner och bordsdukar, lampor och duschdraperier  Superskönt.  Konstigt att folk blir provocerade av det. Våra vänner älskar att vi är så juliga och kommer hit hela december lång
  • Mariohn

Jag måste nog erkänna att jag aldrig ens tänkt tanken att andra människor, som inte är i mitt hem, skulle kunna bli provocerade av mitt pynt innanför hemmets väggar :´)

• Mariohn
    Denebola skrev 2010-12-17 13:40:41 följande:
    Skadusäjja! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Tomte <<-- FÖR TIDIG
Svar på tråden Varför tjuvstartar ni?