Inlägg från: julklappen |Visa alla inlägg
  • julklappen

Varför tjuvstartar ni?

Jag är en tjuvstartare. Vi sätter alltid upp ljusstakarna helgen innan första advent så är det klart när första advent kommer också är det ju så fint när ljusstakarna får lysa upp i november/decembermörkret. Men å andra sidan plockar jag inte ner det tidigare för det utan har gärna det kvar till helgen efter 20:e Knut så julen blir så lång som möjligt. Jag tycker mina julgardiner är så fina så de får gärna också sitta uppe så länge som möjligt, både upp tidigt och ner sent. Sen allt annat som tomtar mm kommer upp efterhand under december månad, inte allt på en gång men senast till Lucia vill jag ha klart för jul. Hemma hos mina föräldrar klädde vi alltid granen på lille julafton och la alla paketerna under granen men de sista åren när jag och sambon har haft gran har den nog kommit upp lite tidigare fast jag egentligen tyckte om den traditionen att klä granen kvällen innan julafton. I år blir det ingen gran då vi har två klåfingriga 1-åringar som inte hade låtit bli den en sekund men men vi ska inte fira julafton hemma så det får väl gå ändå... (Nej, mitt nick har inte med att jag älskar julen att göra utan för att jag hade BF på julafton så jag skulle få mina barn som julklapp).

Svar på tråden Varför tjuvstartar ni?