• Mimmi74

Utslag i armhålan! Någon??

Först är de röda, utbuktade, ser ut som finnar. Och när jag klämmer på dem så kommer det ut en genomskinlig vätska och så svider det. Är precis som ... finnar, helt enkelt. Men bara i en armhåla. Har 5-6 stycken. Vad är detta? De skaver och svider och jag blir dessutom orolig. Vill veta vad det kan vara. Är det något jag ätit? Går på min andra pencillinkur för halsfluss och har nyligen slutat amma. Beror kanske på något av det?

• Svar på tråden Utslag i armhålan! Någon??
  • Mimmi74

Någon?

Om jag är gravid, kan det bli så här då?? Eller bara nån bakterie på huden kanske? Vad ska jag behandla med då?

• TheReLe

Jag vet inte vad det är men jag hade så en period i mitt liv där jag mådde dåligt. Tvättade med alsolsprit tills de försvann av sig själva..

• Najje79

Det kan vara bältros, om du har varit utsatt för någon med vattkoppvirus. Min kompis fick det när hennes barn hade vattkoppor, hon hade också som "finnar" i armhålan. Gå till vårdcentralen på måndag är mitt råd.
    Kramis!

• Mimmi74

Kan 5-6 prickar vara bältros?? Vi har streptokocker här i familjen, så kanske kan det påverka ... Inga vattkoppor.

• Najje79
    Mimmi74 skrev 2010-12-18 13:33:48 följande:

Kan 5-6 prickar vara bältros?? Vi har streptokocker här i familjen, så kanske kan det påverka ... Inga vattkoppor.

Ja, det var precis så min kompis hade, hon trodde att det var infektion efter rakning, men det var bältros... det "roliga" var att jag tydligen inte hade haft vattkoppor som liten så jag fick det av barnen!!! Precis till min födelsedag! Glad
  • Mimmi74

Har nu varit hos doktorn som säger att ja, det är nog bältros. Mitt immunförsvar är nedsatt pga halsfluss x 2 den senaste månaden OCH för att jag inte fått sova en natt sedan mitt tredje barn föddes i januari. Har dessutom två ungar till att ta hand om på nätterna. De oskyldiga små prickarna försvinner förhoppningsvis när jag mår lite bättre. Annars blir det medicin.

• Mimmi74

Nu har det gått några veckor. Prickarna försvann i en vecka och nu är de tillbaka. Många! Är det verkligen bältros? Jag tycker inte alls de ser ut som de bältrosbilder jag ser här på nätet. Jag har som finnar i armhålan, utspridda. Kanske eksem? Eller skabb?

Nån mer som haft så här??? Jag är orolig. Kan inte slappna av då kroppen inte är hundra.

• TheReLe

Har haft bältros och det gör verkligen vansinnigt ont, dock syntes det inget på mig på huden, så jag vet inte... Men eftersom jag också haft samma prickar blir jag ju fundersam, kanske är de ett initialt stadium av bältros? Mina försvann som sagt var ändå när jag tvättat de med sprit.

Det är inte mollusker eller svinkoppor eller liknande då?

Svar på tråden Utslag i armhålan! Någon??