Inlägg från: Mimmi74 |Visa alla inlägg
  • Mimmi74

Utslag i armhålan! Någon??

Först är de röda, utbuktade, ser ut som finnar. Och när jag klämmer på dem så kommer det ut en genomskinlig vätska och så svider det. Är precis som ... finnar, helt enkelt. Men bara i en armhåla. Har 5-6 stycken. Vad är detta? De skaver och svider och jag blir dessutom orolig. Vill veta vad det kan vara. Är det något jag ätit? Går på min andra pencillinkur för halsfluss och har nyligen slutat amma. Beror kanske på något av det?

• Svar på tråden Utslag i armhålan! Någon??
  • Mimmi74

Någon?

Om jag är gravid, kan det bli så här då?? Eller bara nån bakterie på huden kanske? Vad ska jag behandla med då?

• Mimmi74

Kan 5-6 prickar vara bältros?? Vi har streptokocker här i familjen, så kanske kan det påverka ... Inga vattkoppor.

• Mimmi74

Har nu varit hos doktorn som säger att ja, det är nog bältros. Mitt immunförsvar är nedsatt pga halsfluss x 2 den senaste månaden OCH för att jag inte fått sova en natt sedan mitt tredje barn föddes i januari. Har dessutom två ungar till att ta hand om på nätterna. De oskyldiga små prickarna försvinner förhoppningsvis när jag mår lite bättre. Annars blir det medicin.

• Mimmi74

Nu har det gått några veckor. Prickarna försvann i en vecka och nu är de tillbaka. Många! Är det verkligen bältros? Jag tycker inte alls de ser ut som de bältrosbilder jag ser här på nätet. Jag har som finnar i armhålan, utspridda. Kanske eksem? Eller skabb?

Nån mer som haft så här??? Jag är orolig. Kan inte slappna av då kroppen inte är hundra.

• Mimmi74

Vet inte om det är mollusker eller svinkoppor. Får kolla upp det. Doktorn påstår att det är bältros. Jag hoppas verkligen att det här inte är början på något värre. Har nu haft det här i snart två månader. Nu har några prickar sökt sig över axeln till skulderbladet. Och så ser ju ett dermatom ut för just bältros.

• Mimmi74

Kan det kanske vara svamp?? Har precis haft det i underlivet och det kliar som sjutton i hårbotten också! Att jag inte har tänkt på det! Ser svamp på huden ut som finnar som torkar ut och så kommer det nya?? Läste om Pevaryl pulver, för att smörja med salva i armhålan borde väl leda till än mer svamp eftersom salvan är fuktig och armhålan varm och veckig.

• Mimmi74

Svamp får jag kanske lätt då jag kört två pencillinkurer på varann eftersom jag haft två täta halsflussinfektioner. Men varför tyckte doktorn att det var bältros? Har ju inte ont i huden.

• Mimmi74

Prickarna fortsätter att komma och gå. Jag blir gaaaleeen!!! Ser verkligen ut som finnar. Först röda blemmor som får gula toppar, som spricker, torkar ut och så börjas det på nytt. Har som mest 7-8 prickar åt gången. Har varit helt fri i två dagar. Är nu drygt en månad sen det drog i gång.

Har varit hos en andra doktor som säger att det är inte bältros, svamp, skabb eller löss.

Kan det vara nån allvarlig sjukdom som gör att det poppar upp finnar i lymkörtlarna??

• Mimmi74

Det kanske är streptokocker i armhålan? Eller svinkoppor? Varför kan inte läkaren ta en odling från min armhåla?? Blir så arg. Måste ringa vårdcentralen i morrn igen.

• Mimmi74

Har nu varit hos distriktssköterska och lämnat odling. Blir nog inget, sa hon, då jag inte hade något öppet sår att ta bakterier ifrån. Klart på fredag.

• Mimmi74

Nu är finnarna tillbaka i armhålan! Påbörjade denna fråga för ett år sen. Blev gravid och de försvann. Nu är barnet snart tre månader och nästan på datumet för ett år sen är en svidande, elak finne tillbaka i samma armhåla. Ska testa med Microcid i kväll.

Svar på tråden Utslag i armhålan! Någon??