Mjölk är inte slembildande
Mjölk är INTE slembildande!
Detta är en seglivad myt , som dyker upp här och där även inne på seriösa sjukvårdsinformation tyvärr.
Det finns INGEN anledning att undvika mjölk i förkylningstider.
Mjölk är INTE slembildande!
Detta är en seglivad myt , som dyker upp här och där även inne på seriösa sjukvårdsinformation tyvärr.
Det finns INGEN anledning att undvika mjölk i förkylningstider.
och förresten, varför ska astmatiker undvika socker? i vilka situationer? skulle vara intressant att höra eftersom jag är astmatiker.
Du TS va har du fått det ifrån?? haha Klart det är det! Vet man ju när man är förkyld oxå o dricker mjölk, det blir MYCKET slemmigare!
Jag har aldrig undvikit det, men jag personligen blir "tjock" i halsen av mjölk, fanta, julmust och ibland även kaffe(oavsett förskyld eller inte). Om forskarna inte tror mig får de gärna studera min hals, men då ska jag ha betalt :)
En annan fråga apropå myter med mat. Man har ju fått lära sig att lök/vitlök är gasbildande. Men enligt min man är det en MYT det är gasutdrivande. Isåfall är det ju en väldig skillnad. Ngn som vet?
Kan ju inte svara för om det är rätt eller inte men vet bara att på usk utbildningen fick man iaf lära sig att inte ge mjölkprodukter vid förkylning framförallt till äldre. Om det är en myt kan man ju fråga sig varför man får lära sig det på utbildningen, någon sorts grund till påståendet måste det ju finnas.