Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag svarar visserligen eftersom jag ofta får samtal från skyddade nr.

Men jag kan ändå förstå varför människor låter bli. Det är ju inte särskillt länge sen alla telefonförsäljare ringde från skyddade nr flera gånger dagligen. Det var rätt så tröttsamt.
    Är man normalt sätt inte involverad i sjukvården etc. så är man nog inte medveten/tänker på att de ringer från skyddade nr. Då har man ju aldrig haft anledning att få vetskap om det.

Detta tycker jag att du, men din utbildning borde kunna räkna ut själv...

• Anonym (..)
    Erica80 skrev 2010-12-18 14:19:13 följande:
    MMmm Men fanns inte telefonförsäljarna på samma sätt
    Nej de stod och ringde på dörrklockan istället
  • Anonym (..)
    lugnåsbo skrev 2010-12-18 15:02:00 följande:
    telefonförsäljare får inte ha dolt nummer så det stämmer inte längre.
    Jo dom får, men många företag vill oftast inte ha det eftersom en stor kundkrets inte svarar i telefonen. Men det är inte olagligt på något sätt.

Jag har ett sånt jobb och har skyddat nummer. Det har jag pga att jag jobbar hemifrån och ganska många människor ringer tillbaka och som småbarnsmamma varken kan eller vill jag inte vara tillgäng dygnet runt.
  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2010-12-18 14:01:18 följande:
    Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

Jag har för tillfället ett dilemma!

Både mina barn och jag har kroniska sjukdomar så sjukvården ringer oftast någon gång minst varje månad i något ärende. Så måste svara.

Men... Just nu är det någon idiot som senaste året ringt mig med olika typer av hot och utpressningar. Det är inte riktat mig utan mot min vän, som jag enl. hoten inte vågar berätta om det för. Den här personen ringer från skyddat nr så jag svarar därför väldigt ogärna på det. Vilket ställer till det! Folk blir irriterade över det med.
    Nu är denna orsak nog inte särskilt vanlig. Men det finns ju säkert många andra orsaker!
    Med ditt yrke TS tycker jag det är rätt skrämmande att inte ha en större förståelse för folks känslor...     
  • Anonym (..)
    Anonym (***) skrev 2013-10-18 23:38:14 följande:
    Varför har du inte bytt nummer?
    Och du tror att det hjälper om någon verkligen vill?
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"