• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • KatjaKaj

Nu svarar jag iofs även om någon ringer från dolt då jag är sjukt nyfiken men jag förstår att folk inte svarar. Om det nu är något speciellt får dom prata in på svararen så kan man ringa upp. Tänk om det är någon man absolut inte vill prata med.

• tideloo

Man behöver
    Väl inte vara psyksjuk för att man inte vill svara på dolt nummer? Jag gillar helt enkelt inte att svara när det är dolt nummer! De kan i såfall prata in på telesvarare så ringer jag upp!

• Lizztard

Jag har redig telefonfobi och vill veta vem det är innan jag svarar. Är det skyddat nummer och jag inte svarar kan de prata in på telesvararen så ringer jag tillbaka, det gäller även nummer jag inte känner igen.

• Anonym (inte psyksjuk)

Jag svarar oftast inte på dolda eller okända nummer.. Helt enkelt för att det i 99% av fallen är nån typ av försäljare. Jag anser att är det viktigt så lämnar de ett meddelande på telefonsvararen så kan jag ringa upp. Nu har jag iofs inga barn än, det är möjligt att jag ändrar mig när jag börjar få samtal från dagis etc.

Av samma anledning öppnar jag inte dörren när det ringer på heller om jag inte förväntar mig besök. Det är ändå bara religiösa personer eller försäljare som vill pracka på mig nåt! Min privata sfär är min och jag vill inte ha in okända där.

Tycker att jag är fullt frisk i huvudet, inga psykiska besvär alls. Tvärtom anser jag mig vara lite sundare än de flesta.

• Erica80
    tideloo skrev 2010-12-18 14:05:55 följande:
    Man behöver
    Väl inte vara psyksjuk för att man inte vill svara på dolt nummer? Jag gillar helt enkelt inte att svara när det är dolt nummer! De kan i såfall prata in på telesvarare så ringer jag upp!
    Jag håller med.. Om dom inte lämnar ett meddelande så va det nog inte SÅ viktigt
  • Anonym

För att det oftast är telefonförsäljare !

• Anonym (jag)

Jag brukar inte svara på skyddat nr, eller ibland men ibland inte.
    Dom som vill mig något vet jag ringer med sina riktiga nr, och är det från jobbet så är det kommun nr..
    har haft den erfarenheten att det mest är försäljae osv som ringer med skyddat nr och därför slutat svara helt enkelt.

Och inte är jag ett psykfall heller : )

• Anonym

För att jag inte är en jädra slav som kan beordras till arbete hur som helst.

• Anonym (..)

Jag svarar visserligen eftersom jag ofta får samtal från skyddade nr.

Men jag kan ändå förstå varför människor låter bli. Det är ju inte särskillt länge sen alla telefonförsäljare ringde från skyddade nr flera gånger dagligen. Det var rätt så tröttsamt.
    Är man normalt sätt inte involverad i sjukvården etc. så är man nog inte medveten/tänker på att de ringer från skyddade nr. Då har man ju aldrig haft anledning att få vetskap om det.

Detta tycker jag att du, men din utbildning borde kunna räkna ut själv...

• Rosa socka

Haha inte är det någon psykvarning på mig men jag gillar helt enkelt bara inte att inte veta vem det är som ringer så jag svarar inte när det är dolt nummer eller ett nummer jag inte vet vem det är.
    Och jag öppnar heller inte dörren om jag inte väntar att någon ska komma.

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"