Inlägg från: Anonym (stalkers) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stalkers)

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är inte så längre, men har varit.

Det var när jag var singel och partybrud så lämnade jag ut numret lite då och då till trevliga ( vad det verkade som ) killar på krogen osv. Alltför många visade sig tyvärr vara lite stalkervarning på och de ringde och ringde.

Vissa kunde ringa flera år efter att vi haft någon kontakt överhuvudtaget och jag orkade bara inte med dessa efterhängsna killar. Så då sket jag i att svara om jag inte kände igen numret, eller väntade på ett specifikt samtal.

• Anonym (stalkers)
    Åsa skrev 2010-12-21 09:56:27 följande:

Mina privata vänner ringer mig i första hand på hemtelefonen. Och om jag missar ett samtal, för att någon ringer på mobiltelefon, eller för att jag själv står illa till och inte kan/vill ta det just då så tycker jag att det var ju otur , tough luck liksom. (Dock föga risk då jag har telefonsvarare som det går att lämna meddelande på och som jag lyssnar av.) Jag spärrar inte upp ögonen med tårar på lut över att stackars lilla jag råkat missa något, vilket är just det som irriterar mig med den kompis  jag skrev om ovan (med fenomenet i färskt minne; jag går normalt inte omkring och retar mig på det). Personen ifråga ringer för övrigt inte upp som svar på samtal då hon inte har någon telefonsvarare man kan lämna meddelande på, hör eller ser ofta inte de SMS jag trots allt skickar och har ofta slut på pengar/batteri på sin mobiltelefon. (i motsats till fungerande hemtelefon).

Och visst svarar jag på SMS om jag får något (ditt inlägg 670), var har du fått det ifrån att jag inte skulle göra det? Däremot är det inte mitt primära sätt att kommunicera med; tycker det är otympligt om man vill något mer än en mycket entydig fråga/uppmaning. Ingen höjdare när man ska diskutera något mer komplicerat.

Min mamma har en väninna med psykiska problem och telefonfobi är ett av dem. Hon klarar helt enkelt inte att svara om hon inte vet vem som ringer.
    De har löst det enkelt genom att mamma ringer en signal, lägger på och ringer upp direkt igen. Allt går att lösa, om man vill.
  • Anonym (stalkers)
    Åsa skrev 2010-12-21 10:25:57 följande:
    Vet man att någon har en sjukdom finns ju sådana möjligheter ja. Men flertalet som svarat här i tråden tycker ju det är helt normalt att inte svara om man inte vet vem som ringer...

Nu tänkte jag snarast på din vän, ni verkar båda göra det onödigt krångligt för er.

I övrigt håller jag med många andra, varför ska man vara tillgänglig för allt och alla hela tiden? Idag svarar jag på dolt nr vilket jag inte gjorde förut, men jag tycker fortfarande inte att det är trevligt.

Jag tycker heller inte om att öppna dörren för okända människor, för att jag helt enkelt inte gillar ett intrång i mitt privatliv av diverse försäljare, jehovas osv.

Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"