Inlägg från: mer grubbel |Visa alla inlägg
  • mer grubbel

De som inte svarar på "dolt nummer"

Om någon ringer från ett sjukhus brukar väl växelns nummer synas? Inte är det dolt. Just pga alla j*vla försäljare händer det att jag inte svarar på dolt nummer, eller om jag ser numret och känner igen det. Eller så svarar jag utan att säga mitt namn.

Man kan lämna meddelande, jag tycker inte att man måste svara i telefonen.

• mer grubbel

Jag mår utmärkt. Tycker bara inte att man måste vara tillgänglig precis hela tiden, jag bestämmer själv över min tid.

• mer grubbel
    t0va skrev 2010-12-19 12:17:56 följande:
    Jag tycker nästan det kan vara tvärt om, att man kanske inte mår bra om man måste svara hela tiden på allt. 

Jag släpper inte in vem som helst i mitt hem heller, och känner jag inte för att prata med folk just då så svarar jag inte.  
    Precis.
  • mer grubbel
    Putte11 skrev 2010-12-19 12:21:42 följande:
    Tycker också det är lite märkligt med folk som inte svarar på dolt nummer.

Vet inte om det nämnts tidigare heller, men många rekryterare/headhunters ringer med dolt nummer, så risken finns även att man kan missa någon intressant jobbförfrågan. Fast just det faktum att dessa personer inte svarar på dolt nummer kanske är en bra grovgallring.
    Men om man söker jobb svarar man väl, skulle jag göra iaf. Jag har jobb och skiter i att svara när jag känner för det
  • mer grubbel
    t0va skrev 2010-12-19 12:32:17 följande:
    Precis  men då får man ju skylla sig själv om man är i den situationen, fast samtidigt så kan man ju sitta på toa när det ringer också så det kan vara svårt att veta varför person X inte svarar. Många talar in meddelande nuförtiden, förutom vissa av våra handläggare. *mutter* 

Jag känner faktiskt folk som alltid svara fast de är på toaletten. Man vet ju aldrig, det kan ju vara ett viktigt samtal...
  • mer grubbel
    Charmeuse skrev 2010-12-19 12:39:38 följande:
    Hur bär dom sig åt då? Springer med byxorna nere och bajs i arslet och hämtar telefonen eller?
    De har mobilen med sig i fickan/väskan naturligtvis. Det är väl inte så konstigt?
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"