De som inte svarar på "dolt nummer"
Jag är jävligt speciell och svarar sällan på dolda nummer, brukar alltid vara någon som ska tjaffsa eller gnälla eller säljare. Men jag svarar inte alltid på nummer där jag vet vem det är heller, är inte alltid som jag känner för att prata med folk. Vill de något viktigt så får de lämna meddelande eller maila istället. Jag gillar inte att prata i telefon, speciellt inte när jag inte vet vad det rör sig om och hinner tänka i förväg. Det brukar vara vårdfolk, handläggare osv. som vill ha diverse redogörelser och hinner jag inte tänka innan så får jag inte med allt.
Sitter jag med barnet och matar eller leker så känner jag sällan för att tjaffsa med folk villket det ofta är när det gäller myndigheter och vård. Vården ringer oftast från växelnummer så där ser vi att det är landstinget men inte villken del.
Jag känner inte att jag har någon skyldighet att släppa allt och snacka i telefon.
Fint att vara socionom och enhetschef och kasta ur sig ord som psykvarning... det är en bra människosyn... bekräftar mina fördomar om socionomer och är en orsak till att jag inte svarar på dolda nummer.